شناسهٔ خبر: 35174434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نمایشگاه مینیاتوری:

روایت «از غدیر تا شام» در نگارخانه شهر کرمانشاه گشایش یافت

نمایشگاه روایت مینیاتوی از غدیر تا شام عصر روز(چهارشنبه، ۱۳ شهریور) با حضور شهردار کرمانشاه در نگارخانه شهر آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، نمایشگاهی مینیاتوری با محوریت وقایع صدر اسلام از عید سعید غدیر خم تا خیام خونین حسینی در عاشورا، با همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه دایر شد.

 

آیین افتتاح نمایشگاه روایت مینیاتوری «از غدیر تا شام»  عصر روز(چهارشنبه، ۱۳ شهریور) مصادف با چهارمین روز از ماه محرم، با حضور طلوعی شهرداری کرمانشاه و جمعی از مدیران استان در نگارخانه شهر واقع در چهارراه مطهری(جوانشیر) برگزار شد.

 

در این نمایشگاه که در قالب تکنیک مینیاتور و به صورت مصور توسط یزدان لعلی از هنرمندان جوان کرمانشاهی روایت شده است؛ وقایع صدر اسلام از عید سعید غدیر خم و تشییع پیکر حضرت فاطمه زهرا(س) تا حج ناتمام  امام حسین(ع) و سپس واقعه کربلا و کاروان اسرای حسینی به شام پرداخته شده است.

 

آمیختگی هنر با مضامین و تاریخ کربلا به گونه ای که برای تمامی رده های سنی از کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ملموس و قابل فهم است از ویژگی های بارز این نمایشگاه است.

 

نصب تمثال شهای مداقع حرم کرمانشاه در آخرین بخش از این نمایشگاه نیز نمایانگر تداوم خط سرخ شهادت تا به امروز است که به تأسی از قیام خونین عاشورا به یادگار مانده است.

 

گفتنی است، نمایشگاه مینیاتوری «از غدیر تا شام» به مدت دو هفته از (۱۳ تا ۲۸ شهریور) در نگارخانه شهر واقع در چهارراه مطهری(جوانشیر) مهیای بازدیدکنندگان است.

 

نظر شما