شناسهٔ خبر: 35165896 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

حضور ایران در نمایشگاه کتاب مسکو؛

میزبانی روس­‌ها از نشر ایران

سی‌ودومین دوره نمایشگاه کتاب مسکو افتتاح شد و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این دوره از نمایشگاه که از 13 تا 17 شهریورماه برگزار می‌شود حضور یافته است.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این دوره از نمایشگاه 24 مترمربع است که براساس تفاهم‌نامه همکاری مشترک نمایشگاه کتاب تهران و مسکو در اختیار قرارگرفته است و تعداد 300 عنوان کتاب در زمینه‌های دین، کودک و نوجوان، ایران‌شناسی، ادبیات کلاسیک و معاصر، هنر و ادبیات دفاع مقدس در غرفه ایران به نمایش گذاشته‌شده‌است. جمال­الدین اکرمی (پژوهشگر تصویرگری) و مهدی رجبی (نویسنده کودک و نوجوان) در غرفه ایران حضور دارند.

معرفی ظرفیت‌های نشر ایران، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، معرفی طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشگاه اختصاصی آثار تصویرگران ایرانی، کارگاه خلاقیت نویسندگی، کارگاه تصویرسازی و برگزاری نشست­‌های فرهنگی ازجمله برنامه‌ها و فعالیت‌های غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این دوره از نمایشگاه است.

در نمایشگاه کتاب مسکو علاوه بر حضور ناشران روسی 33 کشور دیگر نیز شرکت دارند و مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه، جمهوری بلاروس است و نمایشگاه کتاب شارجه نیز به‌عنوان پایتخت جهانی کتاب 2019 به‌­عنوان شهر مهمان حضور دارد.

محور اصلی این دوره از نمایشگاه کتاب مسکو به ادبیات کودک و نوجوان  معطوف شده که برنامه‌های آن با همکاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلونیا برگزار می‌شود و سخنرانان به رویدادهای حاضر در حوزه نشر کودک و تقویت ارتباطات با جامعه بین‌الملل خواهندپرداخت.

نظر شما