شناسهٔ خبر: 35137560 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ایلان ماسک خبر داد

مسافران به زودی با استارشیپ به مریخ خواهند رفت

بنیانگذار و مدیر عامل شرکت اسپیس‌ایکس، از به روزرسانی طراحی و ماموریت استارشیپ خبر داده وگفته است که این سامانه ۲۸ سپتامبر در تگزاس به نمایش گذاشته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، ایلان ماسک، رئیس شرکت فضایی اسپیس‌ایکس اعلام کرد: ناسا برای فرود نخستین موشک فضاپیمای استارشیپ به این شرکت کمک خواهد کرد. براساس اخبار منتشر شده، فضاپیمای استارشیپ اواسط سال ۲۰۲۰ به مریخ سفر خواهد کرد.

استارشیپ به‌عنوان فضاپیمایی با ارتفاع نزدیک به ۵۵ متر به تصویر کشیده شده است که سوار بر راکتی تقریبا ۶۷ متری به‌نام Super Heavy به مدار زمین پرتاب خواهد شد.

براساس گفته‌های ماسک، این فضاپیما به‌نحوی طراحی شده است که در مدار نزدیک زمین مجددا قادر به سوخت‌گیری باشد تا به‌سوی مریخ نیز حرکت کند.

در حال حاضر ایلان ماسک و شرکت فضایی اسپیس‌ایکس به دنبال انتخاب ۹ مکان مناسب برای فرود این فضاپیما هستند که قرار است در این پروسه ناسا نیز به وی کمک کند. اسپیس‌ایکس با ناسا و دانشگاه آریزونا همکاری کرد تا عکس‌های جدیدی از سایت‌های احتمالی فرود تهیه کند.

ساخت و توسعه فضاپیمای استارشیپ در سال ۲۰۱۷ کلید خورد و قرار است برای فرود مردم و محموله‌های مریخ به کار گرفته شود.

ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت اسپیس‌ایکس، قصد دارد آخرین برنامه به روزرسانی طراحی و ماموریت استارشیپ را در تاریخ ۲۸ سپتامبر در تگزاس به نمایش بگذارد.
 

نظر شما