شناسهٔ خبر: 35090621 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: لیزنا | لینک خبر

کتابخانه عمومی دکتر یدالله جهانگیری در بهشهر افتتاح شد

مهسا فردحسینی

کتابخانه عمومی دکتر یدالله جهانگیری در روستای حسین آباد بهشهر با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش لیزنا، همزمان با هفته دولت مراسم افتتاح کتابخانه عمومی دکتر یدالله جهانگیری در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع و با زیربنای ۳۹۰ مترمربع در روستای حسین آباد بهشهر با حضور نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، فرماندار بهشهر، جمعی از مسئولان و اهالی روستا،‌ ششم شهریور ماه برگزار شد.

علی محمد شاعری، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: هر جا علم و دانش و آگاهی و هنر باشد، توسعه و پیشرفت را به همراه دارد و کتابخانه عمومی می تواند این نقش مهم را ایفا کند.

وی افزود: کشوری که می خواهد مشکلات خود را حل کند باید مهد دانشمندان و محل تربیت انسان های خردورز و اندیشمند باشد و زیرساخت لازم برای آینده درخشان، توسعه همین کتابخانه های عمومی و دیگر مراکز علمی و فرهنگی است. شاعری مطالعه را بهره مندی از تجارب گذشته برای پیشرفت با گام های سریع دانست و ابراز امیدواری کرد که این کتابخانه بتواند سرعت توسعه و پیشرفت روستای حسین آباد را افزایش دهد.

آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این مراسم با بیان اینکه توجه به توسعه فرهنگی روستاها برای نهاد کتابخانه های عمومی بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: احداث کتابخانه های عمومی در روستاها طی سال های گذشته رشد خوبی داشته است و امروز در حسین آباد، سی و سومین کتابخانه روستایی در مازندران به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه خیرین در ساخت فضای کتابخانه ای در روستاها بسیار فعال هستند، افزود: از دکتر غلامرضا جهانگیری که زمین مناسبی برای ساخت کتابخانه روستای حسین آباد اهدا و به لحاظ مالی نیز در کار احداث کمک کردند و نیز سایر خیرین در این پروژه، صمیمانه سپاسگزارم.

ولیپور با تاکید بر اینکه استعدادهای فراوانی از کتابخانه ها و از میان روستائیان برخاسته اند، اظهار داشت: امید است کتابخانه عمومی دکتر یدالله جهانگیری منشأ برکات فراوانی برای اهالی این روستا و حتی روستاهای منطقه باشد و در آینده نخبگانی را ببینیم که شروع موفقیت های خود را وجود این کتابخانه در منطقه خود بدانند.

هادی خنجری، فرماندار بهشهر نیز در این مراسم با اشاره به همت دولت بر حفظ و گسترش و تقویت سنگرهای فرهنگی نظام جمهوری اسلامی در شهرها و روستاها، افتتاح این کتابخانه را یکی از مهم ترین پروژه های هفته دولت سال ۹۸ در بهشهر دانست و به اهالی روستای حسین آباد به دلیل این اتفاق خوشایند تبریک گفت.

وی افزود: کتاب بهترین ابزار برای کسب آگاهی و دانش و رشد و شکوفایی استعدادها است و کتابخانه بهترین مکان برای مطالعه و پژوهش و بصیرت افزایی است و امیدواریم با گسترش کتابخانه سازی دسترسی همه مردم به چنین فضاهایی در کشور فراهم شود.

فرماندار بهشهر با گرامیداشت یاد شهید مطهری، اظهار داشت: ارزش قلم همطراز خون شهیدان است و امروز علاوه بر گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر باید از شهید مطهری که در راه اعتلای اندیشه مردم تلاش کرد و در این راه به شهادت رسید به نیکی و عظمت یاد شود.

غلامرضا جهانگیری، اهدا کننده زمین کتابخانه و تامین کننده بخشی از هزینه احداث آن، در این مراسم با قدردانی از اداره کل کتابخانه های عمومی و مسئولان استانی و شهرستانی که برای تکمیل این کتابخانه همت و درایت داشتند، اظهار داشت: تمام موفقیت خود را در زندگی مدیون کتاب هستم و برای فرزندان سرزمینم نیز موفقیت را آرزومندم و از این رو به آن ها راه کتاب و کتابخانه را پیشنهاد می دهم.

وی افزود: ساخت کتابخانه از آرزوهای من بود تا بتوانم سهمی ماندگار برای ارتقای دانش عمومی هموطنانم داشته باشم و مطمئنم آثار آن را در آینده ای نه چندان دور می توان به وضوح مشاهده کرد. جهانگیری در پایان تاکید کرد: جایگاه فرهنگ و به ویژه کتابخوانی در سرزمینی که متعلق به حافظ و مولانا و ابن سینا است، باید درخشان تر از وضعیت موجود باشد و باید بیشتر از این ها به توسعه فضاهای فرهنگی پرداخت.

نظر شما