شناسهٔ خبر: 35087737 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

محسن هاشمی:

درآمد و هزینه های شهرداری با یکدیگر تناسب ندارد

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه درآمد و هزینه‌ های شهرداری با یکدیگر تناسب ندارد گفت: این مسئله احتمالاً‌ نیاز به اصلاح بودجه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج،  محسن هاشمی ،  رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه شورا در جمع خبرنگاران درخصوص علت تأخیر ارسال لوایح از شهرداری به شورای شهر گفت:‌ به دلیل مسائل مختلفی ممکن است این موضوع به وقوع بپیوندد که تغییر در معاونت برنامه‌ریزی یکی از دلایل این مسئله به شمار می‌رود.

وی افزود: البته تهیه لوایح برای برخی مسائل سخت و پیچیده است و در مورد انتصاب جوانان بارها مقام معظم رهبری تذکر داده‌اند و به نظرم برای اینکه این موضوع محقق شود قبل از منتظر ماندن برای نوشتن لوایح باید به صورت رفتاری این موضوع مدنظر قرار گیرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: به نظرم پیش از تأخیر در ارسال لایحه انتصاب جوانان لایحه اصلاح ساختار شهرداری باید به شورای شهر می‌رسید که البته شهرداری اعلام کرده که ما تا سال آینده فرصت داریم و آنها از یک بند قانونی در این زمینه استفاده کرده‌اند.

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شهرداری در پاسخ به تذکر اعضای شورای شهر چگونه عمل کرده است گفت: معمولا شهرداری به همه تذکرها پاسخ می‌دهد 60 درصد اعضا از پاسخ‌ها راضی هستند و اگر این چنین نبود قطعا تذکر منجر به سوال می‌شد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه درآمد و هزینه‌های شهرداری با یکدیگر تناسب ندارد گفت: این مسئله احتمالاً‌  نیاز به اصلاح بودجه خواهد داشت.

وی افزود: 133 درصد افزایش هزینه در شهرداری داشته‌ایم که این موضوع در دفتر شهردار افزایش 204 درصدی است که نشان از افزایش تورمی هزینه‌ها دارد.

هاشمی تصریح کرد: اگر این افزایش هزینه‌ها همچنان ادامه یابد در تحقق پروژه‌های عمرانی دچار مشکل خواهیم شد.

نظر شما