شناسهٔ خبر: 35001614 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

واکنش کاربران توییتر درپی حمله یک سگ به زن باردار؛

تجمع برای حیوان‌آزاری، سکوت برای انسان‌آزاری!

این اولین باری نیست که یک سگ خانگی به شهروندان حمله می کند؛ چند ماهی است که سگ گردان‌ها در سطح شهر برای شهروندان مزاحمت‌هایی را پدید آورده‌اند. از ماجرای حمله چند سگ به دختر کوچکی در پارک لواسان گرفته تا پسر جوانی که در پارک ستارخان تهران قربانی حملات یک سگ خانگی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگر «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طی چند روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی خبری منتشر شد مبنی بر این که  در منطقه ملک‌شهر اصفهان، زنی باردار همراه با خواهران خود مورد حمله یک قلاده سگ خانگیِ قرار گرفت و بعدِ آن که زن باردار پا به فرار می‌گذارد، سگ از پشت به روی او می‌پرد و او را با صورت و شکم به زمین می‌کوبد؛ پس از این اتفاق سگ به دیگر اعضای خانواده نیز حمله کرده و آسیب‌هایی به آن‌ها نیز وارد می‌کند.

علی اصفهانی دادستان عمومی اصفهان درباره شرایط سگ‌گردانی در مکان‌های عمومی گفت: سگ گردانی از آن جهت که تهدیدی علیه بهداشت عمومی است و از سوی دیگر می‌تواند باعث ایجاد مزاحمت و جراحت ناشی از حمله در مردم شود قابل پیگرد قانونی است.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر موضوع پرونده تهدید علیه بهداشت عمومی باشد منجر به تعزیر خواهد شد و اگر ایجاد مزاحمت برای مردم نیز تشخیص داده شود قاضی حکم به تعزیر خواهد داد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در قانون تفاوتی بین ایجاد جراحت توسط انسان یا حیوان وجود دارد، بیان کرد: مواظبت از این که حیوان خانگی مشکلی برای کسی ایجاد نکند بر عهده صاحب آن است و اگر خسارتی ایجاد شود جبران آن بر عهده صاحب سگ است، اما تشخیص مجازات کیفری و تعزیری و این که آیا رها کردن سگ با سوءنیت انجام شده یا خیر برعهده قاضی پرونده است.

طبق اخبار رسیده، وضعیت این زن باردار و فرزندش مناسب نیست و احتمال زایمان زودرس و سقط جنین وجود دارد.

پس از این اتفاق کاربران شبکه اجتماعی توییتر نسبت به سگ‌گردانی در سطح شهر و اخلال در امنیت جامعه واکنش های متفاوتی نشان دادند که در ادامه می‌خوانید:


تجمع برای حیوان‌آزاری، سکوت برای انسان‌آزاری!تجمع برای حیوان‌آزاری، سکوت برای انسان‌آزاری!تجمع برای حیوان‌آزاری، سکوت برای انسان‌آزاری!تجمع برای حیوان‌آزاری، سکوت برای انسان‌آزاری!تجمع برای حیوان‌آزاری، سکوت برای انسان‌آزاری!تجمع برای حیوان‌آزاری، سکوت برای انسان‌آزاری!تجمع برای حیوان‌آزاری، سکوت برای انسان‌آزاری!تجمع برای حیوان‌آزاری، سکوت برای انسان‌آزاری!تجمع برای حیوان‌آزاری، سکوت برای انسان‌آزاری!تجمع برای حیوان‌آزاری، سکوت برای انسان‌آزاری!

نظر شما