شناسهٔ خبر: 34980492 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

اولین برد بارسلونا با درخشش گریزمان به دست آمد

آینده کاتالان‌ها در دست جوانان آینده‌دار

روزنامه جوان

درخشش ستاره‌های جوان، آبی‌واناری‌ها را به آینده امیدوار کرد. اولین پیروزی بارسلونا در فصل جدید در حالی مقابل بتیس رقم خورد که شکست در هفته نخست هواداران را نگران کرده بود.

صاحب‌خبر -
سرویس ورزشی جوان آنلاین:  شاگردان ارنستو والورده در غیاب لیونل مسی و لوئیز سوارز ۵ بر ۲ بتیس را شکست دادند تا طرفداران این تیم با خوشحالی نیوکمپ را ترک کنند. اتفاقات ویژه‌ای در این بازی برای کاتالان‌ها رقم خورد، از گلزنی ستاره تازه‌وارد گرفته تا حضور بازیکن ۱۶ ساله در زمین.

دبل فرانسوی
عقب افتادن از حریف در خانه هواداران را نگران کرده بود. ۲۷ دقیقه بحرانی در نیمه اول با گلزنی آنتوان گریزمان به پایان رسید. مهاجمی که به خدمت گرفتنش ۱۲۶ میلیون یورو خرج روی دست بارسلونا گذاشت، دو گل اول تیمش را به ثمر رساند و در اصل موتور گلزنی بارسلونا را روشن کرد. گریزمان که انتقالش به نیوکمپ حواشی زیادی را به دنبال داشت با دبل ارزشمندش هم دل هواداران را به دست آورد و هم دل سرمربی را. درخشش این بازیکن فرانسوی خوشحالی دو ستاره سکونشین بارسا؛ مسی و سوارز را نیز به همراه داشت. گریزمان بعد از بازی مدعی شد که برای گلزنی از مسی و برای شادی گلش از لبرون جیمز (ستاره بسکتبال امریکا) تقلید کرده است: «بعد از شکست هفته اول، می‌دانستیم که این هفته باید سخت‌تر کار کنیم. گل بتیس ما را به خودمان آورد و بعد از آن یک بازی خوب ارائه کردیم و موقعیت‌های گلزنی فراوانی داشتیم. امیدوارم که این روند ادامه داشته باشد. نسبت به بازی هفته گذشته‌مان مقابل بیلبائو در این بازی عملکرد بسیار بهتری داشتیم. من در تمرینات دیده ام چگونه مسی ضربات از راه دور را می‌زند و برای زدن گل دومم سعی کردم که از او تقلید کنم. در خصوص شادی پس از گل دوم هم باید بگویم این شادی را لبرون جیمز انجام داد و من از آن خوشم آمد.»

تمجید از گریزمان
والورده در کنفرانس خبری بعد از بازی با آرامش بیشتری سخن گفت. سرمربی بارسا که بعد از شکست تیمش به بیلبائو با انتقاد‌های زیادی روبه‌رو شده بود ابراز امیدواری کرد گلزنی‌های گریزمان و دیگر بازیکنان بارسا تداوم داشته باشد: «این را می‌دانیم که به دلیل مصدومیت‌هایی که داشتیم برای گریزمان روز سختی بود، ولی او برای کمک به روند تیم بار‌ها به عقب برگشت و به خط میانی کمک کرد و تأثیر قابل توجهی در پیروزی بارسا داشت. این را می‌دانیم که اگر مهاجمان ما به عقب برگردند شانس بیشتری برای پیروزی خواهیم داشت. این برای ما ضروری است که بازیکنان بیشتری گلزنی کنند. اینکه در این بازی پای گریزمان به گلزنی باز شد به او حاشیه امنیت بیشتری داد.» مصدومیت لیونل مسی و ریسک نکردن در خصوص استفاده از ستاره آرژانتینی موضوع دیگر صحبت‌های والورده بود: «برآورد از وضعیت مسی مثبت نبود، ولی مصدومیت او عود نکرده است. ما قبلاً هم گفتیم که برای استفاده از هیچ بازیکنی عجله نخواهیم کرد. آنچه ما می‌خواستیم این بود که از عود کردن مصدومیت مسی جلوگیری کنیم.»

جوانان آینده‌دار
در شبی که دو مهاجم کلیدی بارسلونا در ترکیب حضور نداشتند، والورده تصمیم بزرگی گرفت؛ میدان دادن به کارلس پرز و آنسو فاتی؛ اولی سومین گل بارسا را به ثمر رساند و دومی نیز تا آستانه گلزنی پیش رفت. مرد اول نیمکت کاتالان‌ها در این فصل بیش از پیش به جوانان آینده‌دار تیم اعتماد کرده است. پرز ۲۱ ساله با گلی که به بتیس زد جواب اعتماد سرمربی را داد و فاتی نیز در ۱۲ دقیقه‌ای که فرصت عرض‌اندام داشت تمام تلاشش را برای خودنمایی به کار گرفت. فاتی ۱۶ ساله حالا دومین بازیکن جوان تاریخ بارسلونا لقب گرفته که محصول لاماسیاست. پدیده اهل گینه نخستین تجربه بازی در نیوکمپ را اینگونه شرح داد: «واقعیت این است که خیلی عصبی بودم و فقط می‌توانم از همه تشکر کنم. بعد از بازی در زمین ماندم، چون باورم نمی‌شد.» والورده هم در تمجید از بازیکن نوجوان تیمش گفت: «او اعتماد به نفس زیادی دارد. در فضا‌های خالی حرکت می‌کند و در موقعیت‌های تک به تک درگیر می‌شود. فاتی جوان‌ترین بازیکنی است که من به او میدان داده‌ام، ولی چه در مورد بازیکنان جوان و چه بازیکنان کهنه‌کار آنچه برای ما مهم است عملکرد آنهاست و برای همین بود که به او اجازه دادم در این بازی برای اولین بار با پیراهن بارسا به میدان برود.» اتفاق جالب دیگر استقبال لیونل مسی از فاتی در تونل منتهی به رختکن بارسا بود. مهاجم آرژانتینی پس از انتشار عکسی از فاتی در وصف نمایش هم‌تیمی‌هایش نوشت: «نمایش فوق‌العاده از همه بازیکنان و سه امتیاز نخست در لالیگا. خیلی خوشحالم که می‌بینم این پسران با تیم نخست در خانه به رؤیاهایشان می‌رسند.»

نظر شما