شناسهٔ خبر: 34980066 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

چرا جودوکار ایرانی از تیم ملی خداحافظی کرد؟

گروه ورزشی: محمد محمدی بریمانلو، از اعضای تیم ملی جودوی ایران و دارنده مدال برنز جهان، پس از اعزام نشدن به مسابقه‌های جهانی توکیو به دلیل احتمال رقابت با حریف اسرائیلی، از تیم ملی جودو خداحافظی کرد.

صاحب‌خبر -
بریمانلوی ۲۶ ساله در پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، این تصمیم خود را اعلام کرد. او همچنین در گفت‌وگو با برخی خبرگزاری‌های داخلی هم گفت دلیل عدم اعزام او به این مسابقه‌ها این بود که احتمال می‌دادند او بنا به قرعه ناچار به رویارویی با حریف اسرائیلی شود که تنها یک درصد چنین امکانی وجود داشت و همان یک درصد باعث شد او اعزام نشود و این مسابقات را از دست بدهد. این در حالیست که فدراسیون جودوی ایران اعلام کرده بود که دلیل عدم اعزام این جودوکار به توکیو «عدم صدور ویزا» برای او بوده است.

قرار بود بریمانلو در کنار سعید ملایی به عنوان نمایندگان ایران در ایران رقابت‌ها حضور پیدا کنند. ملایی هم ممکن است در این رقابت‌ها با یک حریف اسرائیلی مواجه شود. ملایی که سال گذشته در مسابقه‌های جهانی به مدال طلا دست پیدا کرده بود، در سال‌های اخیر سه بار با رقبای اسرائیلی مواجه شده، اما هر بار به بهانه‌ای از رقابت‌ با آن‌ها سر باز زده است. این در حالی است که اردیبهشت ماه سال جاری، فدراسیون جهانی جودو تصویر نامه‌ای با امضای رضا صالحی امیری، رئیس وقت کمیته ملی المپیک و آرش میراسماعیلی رئیس وقت فدراسیون جودو، منتشر کرده بود که نشان می‌داد براساس یک «توافق تاریخی» جودوکاران ایران قرار است بدون تبعیض در تورنمنت‌های جهانی و المپیک با همه ورزشکاران پیکار کنند.​

ورزشکاران ایرانی پس از انقلاب اسلامی در سال ۵۷ از رویارویی با ورزشکاران اسرائیل خودداری می‌کنند. این مساله در چند سال اخیر موجب حساسیت فدراسیون‌های جهانی شده است و به همین دلیل ورزشکاران ایرانی عموما زمانی که قرار است با ورزشکاران اسرائیل رقابت کنند، به بهانه‌هایی چون مصدومیت یا بیماری از دیدار با آن‌ها خودداری می‌کنند. در یکی از تازه‌ترین موارد باخت‌ها و مصدومیت‌های ساختگی، سعید ملایی جودوکار ملی پوش ایران در رقابت‌های جودوی گرنداسلم پاریس ۲۰۱۹، مقابل روسلان موسایف جودوکار گمنام قزاق که رنکینگ ۲۰۹ جهان را دارد شکست خورد تا در نیمه نهایی مقابل جودوکار اسرائیل قرار نگیرد.

نظر شما