شناسهٔ خبر: 34968821 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

ایران ابر نفتکش "آدریان دریا" و محموله نفتی آن را فروخت

سخنگوی دولت از فروش ابر نفتکش آدریان دریا (گریس 1) و محموله نفتی آن روی دریا خبر داده است.

صاحب‌خبر -

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

بنابر گفته های روز دوشنبه علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران به نظر می رسد که ابر نفتکش آدریان دریا و محموله نفت این کشتی به فروش رفته است.

سخنگوی دولت درباره سرنوشت نفت کشتی ایرانی آدربان دریا (گریس 1) و مقصد نهایی آن گفته، مقصد این کشتی را صاحب خریدار نفت مشخص می‌کند؛ با ما هم چک نمی کند و همان خریدار هم تصمیم می گیرد نفت را به کجا و چطور منتقل کند.
وی با اشاره به این که ایران نفت را فروخته است و خریدار مقصد نهایی را تعیین خواهد کرد تصریح کرده، مطمئنم هستیم صاحب این کشتی آن را به جایی که باید برساند می رساند و ما از مقصد نهایی آن اطلاعی نداریم و کسی که نفت را خریده کشتی به صاحب آن تحویل می شود. ولی اول باید محموله آن تعیین تکلیف شود که قطعا برنامه ای برای آن خواهند داشت.

سخنگوی دولت به سیاست های غلط آمریکا و تلاش آن برای رصد کشتی آدریان دریا اشاره و خاطرنشانکرده، واشنگتن سایر کشورها را نیز برای نپذیرفتن این کشتی تهدید می‌کند که سند مداخله گری آنها در سطح جهانی است.

ابر نفتکش آدریان دریا (گریس 1) حدود 50 روز پیش به بهانه نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه، توسط تفنگداران نیروی دریای انگلیس در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد. سرانجام با عقب نشینی انگلیس از ماجراجویی دریایی ضد ایران، دادگاه جبل‌الطارق حکم به آزادی این نفتکش داد و نسبت به فشارها و درخواست رسمی آمریکا برای تمدید توقیف نفتکش آدریان دریا نیز اعتنایی نکرد. بنابر این این کشتی پس از 6 هفته توقیف، آب های جبل الطارق را ترک کرد.

نظر شما