شناسهٔ خبر: 34966993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کتابخانه پورمهدی دزفول ۲ سال بدون مجور فعالیت می‌کرد

اهواز – ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان گفت: فعالیت کتابخانه دکتر محمدصادق  پورمهدی به صورت مشارکتی بود اما در ۲ سال اخیر بدون مجوز فعالیت می‌کرد.

صاحب‌خبر -


منصور کوهی رستمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مجوز صادر شده برای فعالیت این کتابخانه برای سال های ۹۴ تا ۹۶ بوده است و از آن پس بدون مجوز فعالیت می کرده است.

وی ادامه داد: متولیان این کتابخانه با وجود پیگیری ها و نامه نگاری های اداره کل کتابخانه های عمومی استان اقدام به گرفتن مجوز نکردند و  آخرین نامه ارسال شده از سوی این اداره کل دوم شهریورماه سال جاری بود.

کوهی رستمی با بیان اینکه اداره کل کتابخانه ها آمادگی صدور مجوز برای این کتابخانه را دارد گفت: به متولیان کتابخانه پورمهدی اعلام شده است که پس از اقدام به گرفتن مجوز و حتی پیش از صدور مجوز این کتابخانه بازگشایی می شود.

رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی افزود: برخی افراد در فضای مجازی از تخریب این کتابخانه و آسیب به کتاب های آن سخن گفته اند که صحت ندارد.

کتابخانه مشارکتی دکتر پور مهدی شهرستان دزفول نیز در طول این چند سال(تا سال ۹۶) مجوز لازم برای ادامه فعالیت را مطابق شیوه نامه تأسیس کتابخانه های عمومی مشارکتی و مستقل و نحوه نظارت بر ارائه خدمات آنها " مصوب مورخ ۱۱/ ۱۲/ ۸۷ هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور را داشته است و برای ادامه همکاری بر اساس این شیوه نامه، می بایست روند قانونی و تشریفات لازم تا کسب مجوز از نهاد کتابخانه های عمومی کشور و استان را طی نماید لذا پس از درخواست متقاضی و ارسال مدارک این کتابخانه، پس از طی تشریفات قانونی، مجوز این کتابخانه به مدت یکسال دیگر مطابق سال های گذشته تمدید خواهد شد.

کتابخانه عمومی پور مهدی سال ۹۴ در منطقه بهاران دزفول به همت محمدصادق پورمهدی و همسرش با ظرفیت ۲۰ هزار جلد کتاب راه اندازی شد.

۹۸۸۷/۶۰۶۴

نظر شما