شناسهٔ خبر: 34966919 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون سازمان بازرسی کل کشور:

برخی افراد سودجو دنبال زدن محصولات داخلی و رفتن به سمت واردات هستند

نمایندگی البرز

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور گفت: با کمال تاثر افراد سودجو که متاسفانه برخی هم در دولت‌ها هستند یا به خاطر منافع مالی یا عدم درک درست و عدم غیرت ملی و همچنین افراد نفوذی که به دنبال مایوس کردن و زدن محصولات داخلی و رفتن به سمت واردات هستند را شاهد هستیم و برخی را با اسم می‌شناسیم که در خریدهای مختلف چطور به خرید جنس خارجی اصرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدمهدی عرب‌انصاری امروز دوشنبه چهارم شهریور در بازدید از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در این مرکز، گفت:  امیدواریم دولت در مسیر اعتلای کشور و کمک به چنین مجموعه‌هایی که منشا خدمت دارند بیش از گذشته کمک کند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی و با بیان اینکه امروز روز مباهله هم هست گفت: از این روز می‌توان درس‌هایی گرفت، یکی اینکه انسان در دفاع از ارزش‌ها باید با همه سرمایه خود وارد شود، نسل ما در زمان انقلاب تمام قد ایستاد و از چیزی نترسید، بنابراین با شجاعت انقلاب کردیم اما همه سهم ما ریل گذاری در کشور بود تا مسیر آماده شود و الان جوانان امروزی باید قطار و تاسیسات را بسازند و از این مسیر عبور کنند.

وی با اشاره به بازدید از اقدمات جهاد دانشگاهی در این مرکز گفت: چیزی که امروز مشاهده کردیم این بود که جمعی فرهیخته و عاشق در حال عبور از مسیری هستند که به رشد و افتخار ختم می‌شود، ما چند مساله مفقوده در کشور داشتیم که در حال پیدا شدن است، اعتماد به نفس، خودباوری، اعتقاد به ما می‌توانیم و مراجعه به مخازن و معادن دانشی و تجربه خود سرمایه‌های اصلی است.

عرب انصاری ادامه داد: این نسل به حرکت هماهنگ، منسجم و فرهنگ کار جمعی رسیده که اینها دستاوردهای بزرگی است.

وی از اعتقاد مقام معظم رهبری به جوانان گفت و تصریح کرد: برخی در این مسیر پیر و خسته شده‌ و برخی به سمت تجمل و دنیا پرستی رفته‌اند و ما هم سلانه سلانه حرکت می‌کنیم، اما جوانان تازه نفس به میدان آمده‌اند و  حرکت جمعی را بلد هستند و این جزو مشق زندگی آنها شده است.

معاون سازمان بازرسی کشور گفت: من شبیه به این مجتمع تحقیقاتی را در جاهای دیگر هم دیده‌ام و هر جا چنین موفقیت‌هایی به دست آمده مرهون حرکت جمعی است و امروز جهاد دانشگاهی افتخار این را دارد که در زمینه‌های مختلف وارد شده و تک محصول نیست، این نشان می‌دهد که جهاد دانشگاهی ذهن متمرکزی دارد.

وی ادامه داد: گستره فعالیت جهاد دانشگاهی به لحاظ موضوع بسیار وسیع است و رشد موفقیت‌ها تا رسیدن به محصول هم به تعداد رسیده است، این به بار نشستن اهمیت زیادی دارد و تحقیقاتی است که در کتابخانه خلاصه نشده است.

عرب انصاری خاطرنشان کرد: در کشور جای چنین کاری خالی بود، امروز دیگر نمی‌توان پیشرفت کشور را به دهه‌های مختلف تقسیم کرد بنابراین امیدواریم رشد در کشور انقدر شتابان شود که هر سال معیاری برای سال بعد شود.

وی در ادامه از برخی حرکت‌ها برای تضعیف رشد علمی در کشور خبر داد و اعلام کرد:  با کمال تاثر افراد سودجو که متاسفانه برخی هم در دولت‌ها هستند یا به خاطر منافع مالی یا عدم درک درست و عدم غیرت ملی و همچنین افراد نفوذی دنبال مایوس کردن و زدن محصولات داخلی و رفتن به سمت واردات هستند و اینها را ما شاهد هستیم و برخی را با اسم می‌شناسیم که در خریدهای مختلف چطور به خرید جنس خارجی اصرار دارند.

وی در پایان گفت: سازمان بازرسی به جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و مولود انقلابی کمک خواهد کرد،  خوشبختانه مدیران متدین و با تعصب نسبت به کار را در جهاد دانشگاهی شاهد هستیم و امروز برای من روز ماندگار و شیرینی بود.


انتهای پیام

نظر شما