شناسهٔ خبر: 34966915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برداشت غیرمجاز و تخلیه پسماند‌های ساختمانی عامل آبگرفتگی حاشیه رودخانه لار زاهدان است

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: برداشت غیرمجاز از بستر رودخانه و تخلیه پسماند‌های ساختمانی عامل آبگرفتگی حاشیه رودخانه لار زاهدان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: پیرو اطلاع رسانی یگان حفاظت محیط زیست استان در خصوص تخلیه نخاله‌های ساختمانی در بستر رودخانه لار، نمایندگان اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان، مرکز بهداشت شهرستان زاهدان و امور آب زاهدان از محل این رودخانه بازدید کردند.

او  افزود: در بازدید از این منطقه مشخص شد که باوجود اعلام شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان مبنی بر عدم برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه، برداشت‌های غیرمجاز همچنان ادامه دارد و نخاله‌های ساختمانی سطح شهر و همچنین ضایعات واحد‌های تولید آسفالت در بستر رودخانه در سطح وسیع و در حجم قابل توجه تخلیه و رهاسازی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: همچنین تخلیه پسماند‌ها به ویژه پسماند‌های عفونی و دارویی از جمله سرسوزن، ست سرنگ، شیشه‌های حاوی دارو و ... در قسمتی از بستر رودخانه رهاسازی شده که بخشی نیز در همان محل سوزانده می‌شوند.

او  در خصوص وضعیت کنونی بستر و حاشیه رودخانه لار بیان کرد: تخلیه نخاله و پسماند در بستر رودخانه و همچنین برداشت غیرمجاز شن و ماسه باعث تغییر در شکل مورفولوژیک طبیعی رودخانه، انسداد و تغییر مسیر عبور آب و جزو عوامل تشدید آبگرفتگی و افزایش تخریب‌های ناشی از سیل در منطقه خواهد بود.

پورمردان ادامه داد: پسماند‌های رهاشده در بستر رودخانه تهدید علیه سلامت، بهداشت عمومی و محیط زیست محسوب می‌شود.

انتهای پیام/گ

 تخلیه پسماند‌های ساختمانی در رودخانه لار

نظر شما