شناسهٔ خبر: 34966906 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح مشکلات معدنداران کردستان با استاندار

برای گرفتن یک جواز ساده برای معدن‌داران باید ۱۲۶ استعلام از دستگاه‌های اجرایی استان انجام شود که باید به طور جد در این امر بازبینی شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، استاندار کردستان در جلسه هم‌اندیشی معدن‌داران استان گفت: مشکلات منابع طبیعی و معارضان دغدغه معدن‌داران استان محسوب می‌شود. مشکل معدنداران کردستانی روی میز استاندار کردستان
بهمن مرادنیا افزود: برای کمک به تولید و توسعه استان در حوزه معادن باید در برخی از مصوبات، بازبینی‌هایی صورت گیرد تا تولیدکنندگان کمتر دچار مشکل شوند.
مرادنیا به وجود ناهماهنگی در دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه معدن اشاره کرد و گفت: این امر اصلا به نفع توسعه و اشتغال استان مرزی کردستان نیست.
مرادنیا به مشکلات معدن‌داران استان با منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: قانون منابع طبیعی تنها مختص استان کردستان نیست اگر قانونی هست باید در تمام کشور یکسان اجرا شود.
استاندار کردستان گفت: باید کارگروهی برای حل مشکلات معدن‌داران استان تشکیل شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هم در این جلسه با بیان اینکه ۵۰ درصد طلای کشور در کردستان تولید می‌شود و کردستان رتبه برتر در زمینه تولید را دارد گفت: در استان ۴۰۳ معدن قابل بهره‌برداری وجود دارد که ۱۴۹ معدن آن فعال است.
درادامه هرکدام از صاحبان معدن به بیان مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.
مشکل معارض و منابع طبیعی، زیرساخت راه معدن و سرمایه در گردش از جمله مشکلات سر راه معدن کاران بود که به آن اشاره شد.
 
<div id="video-display-embed-code_3884014"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2509171/3884014?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما