شناسهٔ خبر: 34966873 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

محسنی بندپی:

پیچیده ترین بیماری ها توسط نیروی انسانی داخلی قابل درمان است

استاندار تهران گفت: اکنون به جایگاهی رسیده‌ ایم که پیچیده‌ ترین بیماری‌ ها توسط دانش نیروی انسانی داخلی قابل درمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در حاشیه مراسم بزرگداشت روز پزشک در سازمان بیمه سلامت، گفت: بعد از انقلاب، برگ زرینمان به حوزه سلامت و پزشکی برمی گردد. پژوهش‌های مختلف و دستاوردهای دارویی از نقاط ارزشمندی بوده که در کنار دیگر خدمات تبدیل به نقطه درخشانی شده است.

محسنی‌بندپی ادامه داد: چهار رکن دولت، مردم، سازمان‌های بیمه‌گر و سازمان‌های ارائه خدمات باید در یک‌راستا قرار گیرند و تصمیم‌گیری‌های این حوزه با هماهنگی یک‌به‌یک بخش‌ها انجام شود.

وی، مشتریان اصلی بازار سلامت را بیمه‌شدگان و شهروندان دانست و گفت: بنابراین با ارزش‌آفرینی و اصلاحات می‌توانیم به نقاط ارتقایی بیشتری دست یابیم.

استاندار تهران افزود: اکنون به جایگاهی رسیده‌ایم که پیچیده‌ترین بیماری‌ها توسط دانش نیروی انسانی داخلی قابل درمان است. بیماری‌های نوپدید، اختلالات روحی و سالمندان از جمله حوزه‌هایی هستند که باید توجه بیشتری به آن‌ها شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ پدیده سالمندی به حدود ۹.۴ درصد رسیده و رشدی چهار برابری داشته است، افزود: متخصص‌ترین سازمان کشور، بیمه سلامت است که می‌تواند نقش اصلی خود را در مددکاری بیمه شدگان ایفا کند. اگر حمایت‌ها از این سازمان بیمه‌گر به خوبی انجام و از تولیت لازم برخوردار شود، می‌تواند شرایط بهتری برای بیمه شدگان ایجاد کند.

استاندار تهران همچنین گفت: باید برنامه‌های جدی در خصوص مدیریت بیماری، تداوم سلامت و... صورت گیرد.

وی با ارائه مثالی از کشور کره جنوبی گفت: در کره جنوبی سازمان هیرا، نهاد بیمه‌ای است که دربرگیری بسیاری در حوزه سلامت‌های معنوی، روحی و جسمی دارد. باید از تجربیات موفق دیگران استفاده کنیم و حتی بیمه‌های تکمیلی هم باید در حوزه بیمه سلامت قرار گیرند.

نظر شما