شناسهٔ خبر: 34966778 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در پی حمله پهپادی اسرائیل

توافق نظر و وحدت لبنانی‌ها در مقابله با رژیم صهیونیستی

نخستین واکنش به حمله اسرائیل به ساختمان‌های مسکونی در قلب ضاحیه جنوبی بیروت، لبخند مردم بود

صاحب‌خبر -
   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، طرف‌های مختلف لبنانی در محکومیت تعرض اسرائیل به حاکمیت ملی لبنان، توافق نظر دارند.
گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین، درباره واکنش مردم ضاحیه جنوبی در بیروت به حمله پهپادی اسرائیل گفت: نخستین واکنش به حمله اسرائیل به ساختمان‌های مسکونی در قلب ضاحیه جنوبی بیروت، لبخند مردم است.
صباح الخطیب یکی از ساکنان منطقه‌ای که هدف حمله اسرائیل قرار گرفته به المیادین گفت: این حمله، خسارت‌های مادی بر جای گذاشت. همه مصیبت‌های ما از اسرائیل است. ما ترسی نداریم. ما فقط از خدا می‌ترسیم.
در ادامه این گزارش آمده است: دو پهپاد دشمن اسرائیلی حریم هوایی لبنان را نقض کردند. نخستین پهپاد سقوط کرد و پهپاد دوم هم منفجر شد که خسارت‌هایی بر جای گذاشت. موضوع قابل توجه در واکنش‌ها به این حمله، توافق نظر همه لبنانی‌ها در محکوم کردن این تعرض به لبنان بود. میشل عون رئیس جمهور لبنان، آن را نقض حاکمیت ملی لبنان دانست و سعد الحریری نخست وزیر لبنان هم آن را نقض قطعنامه ۱۷۰۱ توصیف کرد.
حتی گروه‌هایی که از نظر سیاسی با حزب الله اختلاف نظر دارند مانند القوات اللبنانیه، حزب سوسیالیست ترقی خواه و جریان المستقبل هم واکنش‌های مشابه داشتند. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در تماس با سعد الحریری، خواستار دوری جستن از تنش آفرینی شد. طرف‌های مختلف لبنانی بر حفظ وحدت در مقابله با اسرائیل تاکید کردند. اسرائیل ۴۸۱ بار در دو ماه گذشته، به حاکمیت ملی لبنان تعرض کرده است. این حادثه، ابعاد داخلی و منطقه‌ای دارد که تحولات آینده در شکل گیری آن نقش خواهند داشت.
<div id="video-display-embed-code_3876392"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2509200/3876392?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما