شناسهٔ خبر: 34966774 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاپ خواستار اقدام جهانی برای مهار آتش سوزی آمازون شد

تهران - ایرنا - رهبر کاتولیک های جهان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت آتش سوزی گسترده جنگل های آمازون، خواستار اقدام بین المللی برای حل و فصل این چالش جدی در کره زمین و مهار این آتش سوزی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه تارنمای بوئنوس آیرس تایمز، پاپ فرانسیس در اظهاراتی اعلام کرد: ما نگران وضعیت جنگل های آمازون هستیم. این جنگل ها ریه های حیاتی برای سیاره ما است.

روزنامه دیلی تلگراف نیز گزارش داد، رهبر کاتولیک های جهان خواستار تعهدات جهانی برای مهار آتش سوزی گسترده در آمازون شد. پاپ تاکید کرد که وجود جنگل های آمازون برای سیاره زمین حیاتی است.

براساس اعلام موسسه ملی تحقیقات فضایی، آتش سوزی ها در بزرگترین جنگل استوایی جهان( جنگل آمازون) در دوره ریاست جمهوری «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهوری برزیل ۸۲ درصد افزایش یافته و برزیل اکنون بزرگترین موج آتش سوزی را در پنج سال اخیر در آمازون تجربه می کند.

ادامه آتش سوزی در جنگل های باران زا آمازون که از آن به عنوان «ریه کره زمین» یاد می شود، بنابر آمارها یکی از بی سابقه ترین آتش سوزی ها از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون بوده و واکنش ها جهانی را به همراه داشته است.

وسعت جنگل های آمازون که ۲۰ درصد اکسیژن جهان را تامین می کند در آمریکای جنوبی کشورهایی از جمله برزیل، ونزوئلا، کلمبیا، پاراگوئه، پرو و بولیوی را دربر می گیرد.

در حوزه جنگل های باران زا آمازون از ژانویه گذشته تاکنون و بنابر آمار ارائه شده از سوی "موسسه ملی برزیل در امور تحقیقات فضایی"(آی ان پی ای) فقط از ماه ژانویه تا ۲۳ ماه اوت (دی ۹۷ تا اول شهریور ۹۸) ۷۵ هزار و ۳۳۶ فقره آتش سوزی رخ داده است.

برچسب‌ها:

نظر شما