شناسهٔ خبر: 34966683 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز بیستمین کنگره پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور

بیستمین کنگره پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور، فردا (۵ شهریور) به میزبانی کرمانشاه آغاز به کار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به برگزاری چهار روزه این کنگره در استان، گفت : آیین افتتاحیه این کنگره، عصر فردا (۵ شهریور) در تالار انتظار کرمانشاه برگزار خواهد شد و در روز‌های آتی سخنرانی و کارگاه‌ها برگزار شده و در نهایت روز هشتم شهریورماه اختتامیه این کنگره را خواهیم داشت.

او با اشاره به حضور ۶۰۰ نفر از دانشجویان، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این کنگره گفت : این افراد از ۶۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور در این کنگره حضور خواهند داشت.

نجفی تعداد مقالات ارسالی به دبیرخانه کنگره را ۱۱۱۳ مقاله عنوان و افزود: از این تعداد ۱۱۲ مقاله جهت سخنرانی و ۲۸۸ مقاله بصورت پوستر انتخاب شده است.

او از «معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت» به عنوان مهمان ویژه این کنگره یاد کرد و افزود: دکتر «رضا ملک زاده» در سفر خود به استان علاوه بر شرکت در کنگره، افتتاح چندین پروژه تحقیقاتی و بازدید از مراکز پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را نیز در برنامه دارد.

او از افتتاح دو مرکز "مطالعات سیستماتیک و متاآنالیز" و سی تی سی (مرکز کارآزمایی بالینی) در استان در این سفر خبر داد و افزود: مرکز مطالعات سیستماتیک و متاآنالیز اولین مرکز در کشور بوده که به نوعی بازوی اجرایی "کاکرین" (شبکه اطلاعاتی که نتایج تحقیقات و پژوهش را در اختیار مراکز درمانی قرار میدهد) محسوب می‌شود.

نجفی گفت: مرکز "سی تی سی" هم سومین مرکز در کشور است که در بحث آموزش اعضای هیات علمی و هم در بحث ایجاد ارتباط با بخش صنعت کاربرد دارد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه از برگزاری هشت کارگاه به عنوان برنامه‌های جنبی این کنگره یاد کرد و افزود: اساتید برجسته کشوری برگزاری این کارگاه‌ها را برعهده دارند.

نجفی بیماری‌های غیرواگیر، خون شناسی و سرطان، دارو، علوم اعصاب و بهداشت روان، بیماری‌های واگیر و اختلالات ایمنی را از جمله محور‌های این کنگره عنوان کرد وافزود: محور اصلی کنگره بر بحث "پزشکی شخصی شده" تمرکز دارد. به این معنی که اگرچه ممکن است دو نفر بیماری مشترک داشته باشند، اما نحوه درمان آن‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و هر کدام راه درمانی جداگانه دارد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گریزی هم به بحث اعتبارات برگزاری این کنگره داشت و با قدردانی از همکاری بدون چشم داشت دانشگاه رازی کرمانشاه در برگزاری این برنامه گفت: خوشبختانه با همکاری دانشگاه رازی تا حد زیادی از هزینه‌های اسکان و تغذیه مهمانان کنگره کاسته شد.

او گفت: تمام اعتبارات کنگره توسط وزارت بهداشت تامین شده که تاکنون ۲۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است و در صورت نیاز باز هم پرداخت اعتبارات صورت خواهد گرفت.

نجفی با اشاره به تجلیل از برگزیدگان در آیین اختتامیه کنگره گفت: در این برنامه از هشت سخنران برتر، ۱۰ پوستر برتر و یک کارگاه برتر تجلیل خواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری آیین افتتاحیه این کنگره پژوهشی دانشجویان

 

برچسب‌ها:

نظر شما