شناسهٔ خبر: 34966682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی در دیدار هیئت اعزامی ترکمنستان؛

آرامش مرز خراسان شمالی با ترکمنستان نشان از فهم این همسایه دارد

استاندار خراسان شمالی در دیدار با هیئت اعزامی ترکمنستان گفت: مرز خراسان شمالی با ترکمنستان، مرزی بسیار آرام است و نشان از فهم بالای این همسایه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ امروز استاندار خراسان شمالی با هیئت اعزامی ترکمنستان دیدار کرد.

در این دیدار که با هدف توسعه اقتصادی و تجاری استان برگزار شد،  محمد علی شجاعی با بیان اینکه ارتباط دوستانه با کشورهای دنیا به ویژه کشورهای همسایه از تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت ایران است گفت: این ارتباط ها به سود هر دو طرف است چراکه مرز خراسان شمالی با ترکمنستان، مرزی بسیار آرام است و نشان از فهم بالای این همسایه دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های همکاری خراسان شمالی با استان آخال ترکمنستان افزود: باید در این نشست که سومین نشست مشترک ماست، زمان بندی مشخص برای اجرای مفاد همکاری و تفاهم نامه ها صورت گیرد.

 استاندار خراسان شمالی افزود:  وزارت خارجه جمهوری اسلامی، صورت مکتوب ظرفیت های همکاری دو طرف را برای ترکمنستان ارسال و با تشکیل کمیته ای، تعاملات بین دو استان را پیگیری می کنیم.

شجاعی گفت: ظرفیت تور گردشگری هوایی آخال به بجنورد، پذیرش بیماران از ترکمنستان، تبادلات بخش کشاورزی، تبادل دانشجو و هم افزایشی در عرصه ورزش را داریم.

وی گفت: خراسان شمالی 5هزار نیروی ماهر فنی و مهندسی و آماده برای ارائه خدمات در استان آخال را دارد.

احمد قربان اُف معاون استاندار آخال ترکمنستان هم بر افزایش ملاقات مستقیم دو استان تاکید کرد و گفت: 15 اکتبر امسال هم کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور برگزار خواهد شد.

احمد کاکا اویچ سفیر ترکمنستان هم از افتتاح بازار صنایع آخال، امروز در مشهد مقدس خبر داد و گفت: علاوه بر روابط اقتصادی، روابط سیاسی دو کشور هم در سطح بالایی برقرار است.

 

نظر شما