شناسهٔ خبر: 34966595 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری همایش جمعیت اسلامی فرهنگیان/ دولت و مجلس بحران در آموزش و پرورش را حل کنند

دبیرکل جمعیت اسلامی فرهنگیان با اشاره به پرداخت نشدن معوقات فرهنگیان و همچنین سرانه مدارس، گفت: دولت و مجلس باید این بحران را حل کنند.

صاحب‌خبر -

مسلم میرزاپور دبیرکل جمعیت اسلامی فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس ضمن اعلام خبر برگزاری همایش جمعیت اسلامی فرهنگیان در پنج‌شنبه جاری، گفت: هدف از برگزاری این همایش، هم‌اندیشی، تبادل‌نظر و همکاری با دبیران استان‌ها، شورای مرکزی و کمیته‌های اجرایی و تخصصی جمعیت اسلامی فرهنگیان است. 

وی افزود: از جمله بحث‌های مهم این مراسم، یکی سند تحول است که چرا در حوزه اجرا ملموس و شفاف نیست و جامعه مخاطب، معلمین، دانش‌آموزان و اولیا این فعالیت را وجدان و لمس نمی‌کنند.

دبیرکل جمعیت اسلامی فرهنگیان ادامه داد: نقش آموزش و پرورش در بیانیه گام دوم انقلاب، انتقال مفاهیم انقلاب، ارزش‌های آن و همچنین منتقل کردن این مفاهیم به نسل نوجوان و جوان است که نقش مهم دستگاه تعلیم و تربیت به حساب می‌آید و باید دید دستگاه تعلیم و تربیت چه برنامه‌ای برای تحقق این اهداف دارد.

میرزاپور اظهار کرد: مطالبات فرهنگیان یکی از بحث‌های مهم دیگر است و عدم پرداخت معوقات فرهنگیان و عدم پرداخت سرانه مدارس، دستگاه تعلیم و تربیت را در شرایط سخت و گرفتار قرار داده است که معلمان و فرهنگیان که قشر نجیب و فرهیخته کشور هستند، در مسائل معیشتی خود و خانواده گرفتار هستند و این موضوع یقیناً در مسائل آموزشی کشور تأثیر خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: سؤال اینجاست که آیا با عدم پرداخت سرانه مدارس، مدیران چگونه می‌توانند مدارس را اداره کنند؟ از طرفی انتظار می‌رود که طبق قانون اساسی از اولیاء وجهی دریافت نشود که همین‌طور نیز باید باشد و باید دید در این شرایط،‌ مدیران چطور باید مدارس را هدایت کنند. 

دبیرکل جمعیت اسلامی فرهنگیان خاطرنشان کرد: تا زمانی که دولت خود را نسبت به مشکلات مسؤول نداند، تحقق این امور کار مشکل و شاید لاینحل باشد. موضوع دیگر، مدیریت بی‌ثبات و لرزان است که دستگاه تعلیم و تربیت در دوره یازدهم و دوازدهم داشته و مدیران و سرپرستان زیادی آمده و رفته‌اند. 

میرزاپور گفت: با وجود اینکه وزیر دستگاه پهن‌پیکر تعلیم و تربیت باید برنامه درازمدتی داشته باشد، ولی با این عدم ثبات مدیریت نمی‌تواند هیچ‌گونه برنامه‌ای برای دستگاه تعلیم و تربیت داشته باشد و این مسائل و مشکلات هم به دولت و هم مجلس ارتباط می‌یابد که باید این بحران را حل کنند و اجازه ندهند دستگاه تعلیم و تربیت در شرایط لرزان قرار گیرد. 

انتهای پیام/

نظر شما