شناسهٔ خبر: 34966569 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در هفته دولت؛

کارمندان نمونه شهرستان مرند تجلیل شدند

مرند – کارمندان نمونه شهرستان مرند با حضور معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه این شهرستان و امام جمعه مرند در هفته دولت تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده، ظهر امروز در مراسم روز کارمند که با حضور معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مرند و مدیران دستگاه های اداری در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ابراز داشت: ایران امروز به برکت انقلاب اسلامی و ۴۰ سال مدیریت جهادی خالصانه همراه با مردم جایگاه ویژه ای در داخل و خارج از کشور دارد.

وی افزود: بسیاری از انحصارهای نظامی، علمی، هوافضا، امنیتی و دفاعی را در طول این ۴۰ سال شکسته ایم و به اعتراف دوست و دشمن جزو کشورهای تک رقمی هستیم.

امام جمعه مرند با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: کارمندان و مدیران دولت در گام دوم انقلاب اسلامی، نقش موثری دارند، برخورد متواضع کارمندان با مردم و به حق دانستن آنان، نحوه نگاه به بیت المال از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده همچنین با مهم ارزیابی کردن نقش رهبری در انقلاب اسلامی تصریح کرد: رهبری در بحران های انقلاب اسلامی و افراط و تفریط ها نقش بسیار موثری داشتند، در مساله برجام، با صبر و بردباری که نشان دادیم به دنیا ثابت کردیم که ما به تعهدهای بین المللی پایبند هستیم.

وی با اشاره به اینکه رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است، اذعان داشت: امروز در مرحله دیگری قرار داریم، رهبر انقلاب دستور فرمودند برنامه ریزی ۵۰ ساله صورت بگیرد و این نشان از ثبات انقلاب اسلامی است، چرا که ما به دنبال تمدن سازی هستیم.

امام جمعه مرند گفت: التزام عملی به شعارهای انقلاب اسلامی در بین کارمندان و مسنولان دولت، برای مردم بسیار مهم است، مسئولین باید به جای اعتماد به بیگانه به مردم اعتماد داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده با بیان اینکه گاهی علوی صحبت کرده و اموی عمل می کنیم، ابراز داشت: برخی مفاسد امروز، اعتماد مردم را خدشه دار کرده است، رانت خواری، مفاسد اقتصادی و ولنگاری فرهنگی از آن جمله است.

وی عنوان کرد: امروز در بحران و جنگ قرار داریم و لحظه ای غفلت ما موجب ضربه جبران ناپذیر دشمن می شود.

امام جمعه مرند در ادامه با انتقاد از عدم شفافیت آرای نمایندگان مجلس گفت: این چه کاری است، مردم باید از عملکرد و رأی نمایندگان مجلس به طور شفاف آگاه شوند، ۲۵۰ نفر از نمایندگان طومار شفافیت آرای نمایندگان را امضا کرده اما در زمان رأی گیری تنها ۵۰ نفر از آن حمایت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده تواضع و مردمی بودن را شهیدان رجایی و باهنر را به عنوان الگوی دولتمرد مسلمان مطرح کرد و تمام مسئولین می توانند این چنین باشند.

نقش کارمندان در تحقق اقتصاد مقاومتی

معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم ابراز داشت: نیروی انسانی و آموزش آشنایی با قوانین و مهارت استفاده از ابزار، مهم ترین اساس اجرای درست طرح و برنامه است.

حمیدرضا قاسم زاده، با بیان اینکه هر جوانه زنی مستلزم گذران دوره سخت است، افزود: برای بهره مند شدن مردم از عملکرد و تلاش های کارمندان، نباید از پرخاشگری ها و انتقادات مردم، فراری باشیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: کارمندان باید برش فردی اش را در قوانین پیدا کند تا نقش خود را در طرح ها و برنامه ها ایفا کند.

قاسم زاده با تاکید بر نقش کارمندان در تحقق اقتصاد مقاومتی اذعان داشت: اگر کارمندان خود را اجزایی از کلان اقتصاد مقاومتی دانسته و هر کدام به وظایف خود به درستی عمل کنند، تعامل موجب می شود شاکله این اقتصاد حفظ شود.

نظر شما