شناسهٔ خبر: 34966513 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد:

کرمانشاه میزبان بیستمین کنگره پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

کرمانشاه- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیستمین کنگره پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فرید نجفی ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: بیستمین کنگره پژوهشی سالانه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کشور به میزبانی کرمانشاه در روزهای پنجم تا هشتم شهریورماه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کرمانشاه برای نخستین بار میزبان برگزاری این کنگره است، افزود: با توجه به اینکه سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رتبه اول را در بین دانشگاه های کشور کسب کرد و در جشنواره رازی مورد تقدیر قرار گرفت امسال به عنوان میزبان برگزاری جشنواره پژوهشی سالانه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی انتخاب شد.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه ۶۰۰ نفر از دانشجویان، اساتید و اعضای هیئت علمی در جشنواره مذکور شرکت دارند گفت: کنگره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بزرگترین ر خداد علمی دانشگاه است.

این مسئول عنوان کرد: یک هزار و ۱۱۳ مقاله برای شرکت در کنگره مذکور پذیرش شده اند که ۱۱۲ سخنرانی، ۲۸۸ پوستر و هشت کارگاه انتخاب شده است.

نجفی گفت: از جمله برنامه های جانبی کنگره مذکور بازدید مسئولان ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مراکز علمی_پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خواهد بود.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مجهز به مرکز کلین روم است که مجوز تولید سه دارو را اخذ کرده و در سفر مسئولان وزارتخانه مورد بازدید قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین طی این سفر مرکز مطالعات مرور سیستماتیک و متاآنالیسم به عنوان مرکز کاکرین ایران که در آن مطالعات کارآموزی بالینی انجام می شود و شبکه ای اطلاعاتی در حوزه سلامت می باشد و نیز مرکزCTCبه عنوان کارآزمایی بالینی دانشگاه افتتاح خواهد شد.

نجفی با تاکید بر اینکه مرکز کارآزمایی بالینی کرمانشاه، سومین مرکز در سطح کشور است بیان کرد: برای ساخت داروی جدید در ابتدا باید کارآزمایی بالینی انجام شود.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه کنگره پژوهشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی با همکاری دانشگاه رازی برگزار خواهد شد افزود: محورهای این کنگره شامل بررسی بیماری های غیرواگیر، خون شناسی و سرطان، داروهای کاربردی اعضای و بهداشت روان، آسیب شناسی ژنتیک و سلولهای بنیادی و...است.

وی از تخصیص ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار اولیه برای برگزاری کنگره پژوهشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: زمینه اصلی کنگره مذکور بر روی پزشکی شخصی سازی شده متمرکز است به این معنا که با وجود ابتلای دو نفر به یک بیماری درمان آنها متفاوت خواهدبود.

نجفی گفت: اگرچه قیمت اقلام پژوهشی سه تا چهار برابر شده اما همچنان بودجه پژوهشی بدون تغییر باقی مانده است.

علیرضا عبدی رئیس کمیته پژوهشی _دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست اظهار داشت: بیستمین کنگره پژوهشی سالانه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور از پنجم تا هشتم شهریور ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این کنگره یک کارگاه و ۱۸ نفر برتر مورد تجلیل قرار خواهند گرفت که نفرات برتر شامل ۸ سخنرانی و ۱۰طراح پوستر خواهد بود.

رئیس کمیته پژوهشی _دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: ملاک انتخاب کارگاه برتر دیدگاه دانشجویان و حضار شرکت کننده در این کنگره خواهد بود.

عبدی گفت: در کارگاه های برپا شده از وجود بهترین مدرسان کشوری استفاده خواهد شد.

وی افزود: از ۴۰۰ مقاله ارسالی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۲۷ مقاله در جشنواره مذکور شرکت داده می شود.

نظر شما