شناسهٔ خبر: 34966182 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سپاه:

تقابل جبهه استکبار با انقلاب اسلامی با مذاکره قابل حل نیست

نمایندگی خراسان رضوی

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنی و تقابل جبهه استکبار با انقلاب اسلامی پایان‌ناپذیر است و با مذاکره و گفت‌وگو قابل حل و آشتی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین  عبدالله حاجی صادقی در نشست هم‌اندیشی اساتید که در دفتر بسیج اساتید دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: برای مقابله و خنثی کردن فتنه که از عملیات نظامی، خطرناک‌تر است باید بصیرت و درک صحیح از واقعیات موجود و نیز صراحت، شجاعت و روحیه جهادی و انقلابی داشت.

وی با بیان اینکه انقلاب زنده، در حال حرکت، پیشروی و اثرگذاری است و با این شرایط هنوز دشمن دارد، افزود: اگر آثار حیات انقلاب از بین برود و یا کارکردهای خود را از دست بدهد، دیگر دشمن نخواهد داشت. دشمنی و تقابل جبهه استکبار با انقلاب اسلامی پایان‌ناپذیر است و با مذاکره و گفت‌وگو قابل حل و آشتی نیست؛ چراکه تقابل بر سر موجودیت و مبتنی بر مبانی فکری و اعتقادی اسلام ناب محمدی(ص) است، نه بر سر گستره جفرافیایی و منافع مادی. هر کدام از طرفین می‌خواهد دیگری را محو کند تا طرفین از اصول خود دست برندارند این جنگ و تقابل ادامه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: از جبهه استکبار و دشمنی که موجودیت خود را با وجود انقلاب اسلامی در خطر می‌بیند نباید انتظاری جزء تهاجم، حمله، فتنه و دشمنی داشت. موضوعی که مهم به شمار می‌رود این است که بتوانیم متناسب با انواع هجمه‌های او قاطعانه موضع بگیریم، ایستادگی و مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی طیف‌های مختلفی هستند، تصریح کرد: آمریکا سردمدار جبهه استکبار، رژیم صهیونیستی، حکام کشورهای عرب مانند عربستان، کشورهای اروپایی، منافقین، متحجران و سکولارهای داخلی از جمله طیف‌های مختلف دشمنان انقلاب اسلامی است. این‌ها یک جبهه و جریان را به وجود آورده‌اند و تقابل آن‌ها با انقلاب اسلامی، جنگ تمام عیار احزاب با اسلام ناب است.

حاجی صادقی بیان کرد: جبهه استکبار علی رغم ناکامی و شکست در تمام عملیات‌ها و حملات به دنبال استحاله و نابودی حقیقت انقلاب از درون است. جبهه نامتجانس و احزاب مختلف، برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی به دنبال آن هستند که ارکان انقلاب و عناصر ماندگاری آن را با کارگردانی و پشتیبانی فکری و عملی انقلابیون و به دست خود آنان در هم بشکنند و از کار بیندازند.

وی خاطر نشان کرد: ارکان اصلی و عناصر ماندگاری انقلاب، همان عوامل موجود انقلاب هستند که مهم‌ترین آن‌ها چهار رکن اسلام و ماهیت دینی، رهبری و ولایت، حضور و مشارکت مردمی و نیز روحیه و فرهنگ مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی است. جریان سلطه و جبهه استکبار برای استحاله و آسیب‌رسانی به ارکان انقلاب از درون با تجربه گرفتن از وقایع صدر اسلام و تاریخ معاصر و نیز پژوهش‌های علمی، دو راهکار کلان را در دستور کار و اقدامات خود قرار داده است که انحراف فکری، اعتقادی و تاثیر باورها و مبانی جبهه انقلاب و انحراف عملی و تحول ارزش‌ها، جهت‌گیری‌ها و خواست و مطالبات نیروهای مدافع انقلاب را در برمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: واقعیت دیگر این است که جبهه استکبار در انجام این فتنه خطرناک و ایجاد انحراف فکری و عملی، از انواع اقدامات سخت و نرم فروگذار نبوده و متاسفانه در بعضی موارد پیشروی هم داشته است. از جمله اقداماتی که جبهه استکبار انجام داد؛ تغییر ذائقه فرهنگی بخشی از مردم و تبدیل مطالبات و خواسته‌های معنوی و اخروی به مطالبات و خواسته‌های دنیوی و مادی، تغییر ذائقه سیاسی نخبگان و مسئولین از «گفتمان مقاومت» به «گفتمان سازش و همراهی با جریان سلطه»، تغییر «تقابل اعتقادی و مبنایی» به «تقابل استراتژیک و راهبردی»، تلاش برای تضعیف محوریت ولایت و اقتدار زدایی از رهبری و در نهایت تضعیف اقتدار و عزت ملی در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، نظامی و امنیتی است.

وی اضافه کرد: پس از توجه به واقعیات موجود این پرسش مطرح می‌شود که در برابر این فتنه خطرناک و سرمایه‌گذاری سنگین دشمن برای استحاله و براندازی انقلاب از درون، ما چه وظایفی داریم و چگونه می‌توانیم این خطر و تهدید را دفع و یا به فرصت تبدیل کنیم، حقیقت این است که انقلاب اسلامی و نظام ولایی ما ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی دارد که قادر است انقلاب را از پیچ خطرناک و فتنه به سلامت عبور داده و همچنان به پیشروی و پیشتازی خود به شرط هشیاری و بصیرت همراه با استقامت عملی ادامه دهد.

حاجی صادقی تصریح کرد: اقداماتی که می‌توانیم در این فتنه خطرناک انجام دهیم، اعتماد به نفس و خودباوری است که باور داشته باشیم «ما می‌توانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های معنوی و مادی داخلی در مقابل جبهه استکبار بایستیم و مانند گذشته دشمن را به عقب نشینی وادار کنیم» باید به فرهنگ و گفتمان عمومی تبدیل شود. مجاهدت علمی در پاسخگویی و دفع و رفع شبهات و اتفاقات فکری جبهه استکبار که این امر مهم با جهاد علمی و اشراف اطلاعاتی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها برای تقویت مبانی فکری و اعتقادی جبهه انقلاب و انقلابیون به خوبی مقدور است چراکه ما به لحاظ مبانی و اعتقادی در وضعیتی بسیار قوی‌تر از دشمنان‌مان قرار داریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مبانی اعتقادی، قرآنی و شواهد فراوان خارجی برای ما اثبات کرده که حتی برای رفع مشکلات اقتصادی و زندگی دنیوی، تنها گزینه، ایستادگی و تسلیم نشدن در برابر فشارها و تهدیدات دشمنان است و هرگز کشوری از طریق سازش با استکبار به جایی نرسیده و به آسایش و رفاه عمومی دست پیدا نکرده است. از دیگر اقداماتی که باید در برابر جبهه استکبار انجام داد، بصیرت‌افزایی نسبت به اهداف، نقشه‌ها و نیرنگ‌های جبهه استکبار است که توجه به اینکه جنگ و تقابل اصلی آن‌ها با اساس انقلاب، اسلام و موضوعاتی مانند انرژی هسته‌ای، حقوق بشر، حضور ایران در منطقه و امثال آن‌ها بهانه‌ای بیش نیست.

وی اضافه کرد: تلاش علمی و عملی برای تقویت ارکان انقلاب و عناصر ماندگاری آن و ارتقای هوشیاری و آمادگی امت انقلابی برای مقابله با تهاجم دشمنان در جهت شکستن و متزلزل کردن اصول و ارکان انقلاب است، صراحت، شجاعت و قاطعیت در برابر قداست زدایی‌ها، انحراف‌ها و فساد جریان‌ها و گروه‌های منفعل و بازی خورده و پیاده نظام دشمن در داخل که اخیرا افزایش یافته است.

حاجی صادقی در ادامه بیان کرد: مطالبه‌گری، خدمت‌رسانی و توجه به حقوق مردم و خواسته‌های بر حق آنان و انتظارات رهبری معظم انقلاب از مسئولین و کارگزاران و منفعل نشدن در برابر دشمنان از دیگر اقدامات برای مقابله با فتنه جبهه استکبار به شمار می‌رود. باید متذکر شد که این مطالبه‌گری‌ها می‌تواند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هیات دولت و مدیران اجرایی، قوه قضایی، مراجع، علما و نهادهای حوزوی و دانشگاهی، رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما و در نهایت نهادهای انقلابی باشد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت، تقویت و سرمایه‌گذاری بر اقتدار ملی و آمادگی همه جانبه در عرصه‌های علمی، نظامی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی، تقویت روحیه جهادی و انقلابی و فرهنگ جهاد کبیر به عنوان راهبرد قرآنی در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم جبهه استکبار با استناد به آیات فراوان قرآن و نیز تبیین پیامدهای شوم اعتماد و تکیه بر دشمنان در دنیا و آخرت با استناد به آیات قرآنی از دیگر اقدامات است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: تقویت ولایت محوری و انسجام و وحدت بر محور رهبری و پرهیز دادن از دو قطبی ساختن جامعه تبیین دو اصل متلازم قرآنی تولی و تبری فکری، اعتقادی و عملی، به نمایش گذاشتن و نشان دادن عظمت قدرت و اقتدار نظام اسلامی و توانایی‌های آن در رفع تجاوزات دشمنان و اعلام آمادگی برای تحقق رهنمودها و تدابیر رهبری و در نهایت گسترش فرهنگ بسیجی در اقشار مختلف به ویژه طلاب و دانشجویان فعالیت‌هایی است که باید در برابر فتنه خطرناک جبهه استکبار انجام داد.


انتهای پیام

نظر شما