شناسهٔ خبر: 34966079 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تاثیر فیزیوتراپی بر کاهش وزن

فیزیوتراپی یکی از رایج‌ترین شیوه‌های درمانی در بهبود آسیب‌دیدگی یا مشکلاتی از قبیل گرفتگی گردن و درد پاهاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با این حال این شیوه درمان، کارکردهای دیگری نیز دارد. به طور کلی این روش درمانی وضعیت سلامت را بهبود داده و مانع از بروز مشکلات جسمی‌ای می‌شود که ممکن است فرد با آنها روبرو شود.

 
همچین از آنجایی که موضوع کنترل وزن اهمیتی کمتر از یک چالش ندارد، انجام مرتب فیزیوتراپی در تنظیم وزن اضافی مفید است و مانع از بروز و پیشروی مشکلات ناشی از سبک زندگی کم تحرک می‌شود. علاوه بر این، این شیوه درمانی برای افرادی که پس از آسیب‌دیدگی دچار اضافه وزن شده‌اند راهکار موثری است.
 
تمرکز اصلی فیزیوتراپی افزایش و بهبود قدرت حرکت در کنار حفظ عملکرد در تاندون و ماهیچه‌هایی است که دچار درد یا گرفتگی شده‌اند. زمانیکه فرد آگاه باشد چگونه با انجام ورزش می‌تواند عملکرد ماهیچه‌ها را تقویت کند در نهایت با تغییرات قابل توجهی در میزان حرکت مواجه می‌شود.
 
فیزیوتراپی در افرادی که رژیم غذایی سخت کاهش وزن را دنبال می‌کنند کمک می‌کند از طریق برنامه غذایی توصیه شده و حرکات ورزشی برنامه‌ریزی شده بتوانند به هدفی که برای کاهش وزن دارند دست پیدا کنند.
 
به گزارش ان‌دی‌ تی‌وی، همچنین این روش، گزینه درمانی خوبی برای بزرگسالان و کودکانی است که در تلاش برای لاغری هستند زیرا به حفظ انعطاف‌پذیری کمک کرده، استحکام بدن را افزایش داده، سلامت سیستم قلبی عروقی را حفظ می‌کند و مانع از آسیب‌ها و دردهایی می‌شود که ناشی از افزایش وزن شدید هستند.

نظر شما