شناسهٔ خبر: 34965664 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

زرآبادی: مبارزه با فساد فقط زندانی کردن مدیران شرکت‌های سرمایه‌دار نیست

71620

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تشکر از رئیس قوه قضائیه گفت: گویا مسئولان دفتر شما اهمیتی برای کارگران قائل نیستند. مبارزه با فساد فقط این نیست که مدیرعامل شرکت‌های سرمایه‌دار را زندانی کنید. کارگران حق و حقوق‌شان را می‌خواهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سید حمیده زرآبادی در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از رئیس دستگاه قضا گفت: امیدوارم این بازخواست‌ها و دادگاه‌ها حالت نمایشی به خود نگیرد و با اهتمام به امر شفافیت مردم را نیز از نتیجه و چرایی حکم‌ها آگاه کنید. امروز مجلس باید صدای رسای مبارزه با فساد باشد و نشان دهد که جایگاه مردم و نمایندگی آنها در راس تمامی امور است. اگر ما نمایندگان در مقابل فساد سکوت کنیم، خودمان شریک مجرمان هستیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس در مورد مسئولان استانی حوزه انتخابیه خود گفت: برخی در شهرستان آبیک به جای آنکه ملجأ رسیدگی به مطالبات مردم باشند، محیط زیست و هوای نفس کشیدن مردم را قربانی می‌کنند. قربانی سیاسی‌کاری‌های خود می‌کنند. آنها تنها حرف می‌زنند و اقدام عملی انجام نمی‌دهند. بارها اعلام کرده‌ام که معادن آبیک که با انفجارهای مهیب باعث تخریب محیط زیست این شهرستان شده است را تعطیل کنید. نگذارید عده‌ای با سوء استفاده از جایگاه و تریبون خود بر علیه مردم کار کنند.

وی خطاب به وزیر بهداشت و درمان متذکر شد: درد مردم برای شما مهم نیست و گویی بحث درمان در اولویت وزارتخانه شما قرار ندارد. مردم قزوین، آبیک و البرز در وضعیت نامناسب درمانی و بهداشتی زندگی می‌کنند. اگر کاردان هستید مشکل درمان مردم را حل کنید.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن انتقاد از زمین خواری در حوزه انتخابیه خود گفت: دو سال پیش در مورد زمین خواری سوال پرسیدم و امروز زمین‌ها دوباره از جانب وزارت راه و شهرسازی بذل و بخشش می‌شود و اگر در مقابل این بی عدالتی سکوت کنیم، معلوم نیست چه اتفاقی می‌افتد. از وزارت دادگستری و اطلاعات می‌خواهم که به این موضوع ورود کند.

زرآبادی در خصوص کنکور سراسری ۹۸-۹۹ گفت: این کنکور با دو نوع سوال انجام شد و نتایج اعلام شده با بی عدالتی همراه بود. آقای غلامی! گویا در وزارتخانه عریض و طویل شما کسی پیدا نمی‌شود که صدای اعتراض دانش آموزان را بشنود. آیا اجرای عدالت خواسته‌ای غیر معمول است؟ نسبت به آینده جوانان این سرزمین بی تفاوت نباشیم و تا زمان باقی است نسبت به تخصیص ظرفیت‌ها بازنگری کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خطاب به حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: بارها به صورت شفاهی و مکتوب از شما درخواست وقت ملاقات کردم تا در خصوص واحدهای تولیدی و کارگران گفت‌وگو کنم. گویا مسئولان دفتر شما اهمیتی برای کارگران قائل نیستند. مبارزه با فساد این نیست که فقط مدیرعامل شرکت‌های سرمایه دار را زندان کنیم. کارگران حق و حقوق‌شان را می‌خواهند. این موضوع پیچیده‌ای نیست.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس در پایان نطق خود خطاب به رئیس جمهور گفت: در ایام انتخابات شعارهایی دادید که تکرار آن همه را خسته کرده است. امروز اما فرصتی دارید که برای دو وزارتخانه وزیرانی انتخاب کنید که نشان دهد استفاده از ظرفیت قومیت‌ها، زنان و اقلیت‌ها در حد شعار انتخاباتی برای شما نبوده است.

انتهای پیام

نظر شما