شناسهٔ خبر: 34965601 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با سومین روز هفته دولت صورت گرفت؛

بهره برداری پروژه برق خورشیدی چاه آب شرب روستای «منگاوی» ملایر

همدان - همزمان با سومین روز از هفته دولت پروژه اجرای برق خورشیدی چاه آب شرب روستای «منگاوی» از توابع شهرستان ملایر با صرف ۷ هزار میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سومین روز از هفته دولت پروژه اجرای برق خورشیدی چاه آب شرب روستای «منگاوی» از توابع شهرستان ملایر با صرف ۷ هزار میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ملایر در مراسم بهره برداری از برق خورشیدی چاه آب شرب روستای منگاوی با گرامیداشت هفته دولت؛ این هفته را فرصتی به منظور تبیین و انعکاس مطلوب خدمات دولت در جامعه دانست.

محمد رضا ترکاشوند در ادامه با اشاره به اینکه اجرای برق خورشیدی در چاه آب شرب روستای منگاوی برای نخستین بار در استان عملیاتی شده است؛ بیان کرد: استان همدان در بهره گیری از انرژی خورشیدی در چاه آبرسانی جزو استانهای پیشتاز درکشور است و این مهم گامی در راستای بهره مندی از انرژی های پاک به منظور تامین برق چاه می باشد.

ترکاشوند عوان کرد: دراین پروژه ۱۶ پنل خورشیدی به قدرت شش و نیم کیلووات ساعت به کارگیری شده و روستای منگاوی متشکل از ۵۱۱ خانوار، با جمعیتی معادل یک هزار و ۷۶۴ نفر می باشد.

وی یادآورشد: در پروژه اجرای برق خورشیدی در چاه آب شرب روستای منگاوی ۷ هزار میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

محمد رضا ترکاشوند در ادامه با اشاره به دیگر پروژه بهره برداری شده در سومین روز از هفته دولت؛ گفت: همزمان با پروژه مذکور امروز بهره برداری از پروژه آبرسانی به روستای نمازگاه شهرستان ملایر در دستور کار قرار گرفت که با افتتاح این پروژه؛ تامین آب شرب پایدار و سالم در روستای فوق الذکر امکان پذیر شد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ملایر افزود:روستای نمازگاه پیش از این نیز از آب شرب برخوردار بوده و این پروژه در راستای تامین آب شرب پایدار و بهداشتی عملیاتی شده است.

وی همچنین بیان کرد: در پروژه آبرسانی به روستای نمازگاه؛ تجهیز چاه به عمق ۹۰ متر، اجرای خط انتقال و پمپاژ به طول ۳ کیلومتر و احداث مخزن ۱۵۰ متر مکعبی با صرف ۳ هزار میلون ریال اعتبار عملیاتی شد.

نظر شما