شناسهٔ خبر: 34965145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راهیان نور بهترین بستر برای حفظ فرهنگ انقلاب اسلامی

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه راهیان نور را بهترین بستر برای حفظ فرهنگ انقلاب اسلامی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : هر فکر و مکتبی برای اینکه بتواند آرمان‌ها و حیات خود را حفظ کند به برنامه‌ها و بستر‌هایی که از این فکر دفاع کند نیاز دارد.

او گفت : نگهداشتن گفتمان انقلاب اسلامی با شعار امکان پذیر نیست و اگر برای آن مبنای فرهنگی وفکری نداشته باشیم در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

این مسئول افزود: فرهنگ شهادت به عنوان محوری‌ترین و اصلی‌ترین گفتمان انقلاب اسلامی که راز و بقای این نظام بوده و هست همیشه مطرح است.

 ریحانی گفت: از صدر اسلام تاکنون راز و بقاء حرکت دین، نهضت‌های توحیدی و پیروزی در نهضت دینی فرهنگ شهید و شهادت بوده است.

او افزود: برای اینکه بتوانیم این فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی را گسترش، مطرح و صادر کنیم نیاز به برنامه‌ریزی خاص داریم که یکی از اقدامات ارزشمند برای ترویج و گسترش و بسط این فرهنگ در جامعه راهیان نور است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم استان کرمانشاه گفت: از آنجا که راهیان‌نور فرهنگ بیداری، گفتمان، ایستادگی، ولایتمداری، شهادت، شهید و ... را در خود دارد گسترش آن در جامعه ضروری است.

این مسئول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت زنده نگه داشتن یاد شهیدان افزود: اینکه مقام معظم رهبری فرمود زنده نگه داشتن یاد شهیدان از شهادت کمتر نیست یک شعار نیست بلکه یک واقعیت است.

 ریحانی گفت: فرهنگ و فکری که منجر به شهادت می‌شود بسیار با اهمیت است لذا ترویج و بنا نهادن و حفظ و پیش روندگی این فرهنگ از شهادت کمتر نیست.

او راهیان نور را یک علم معرفی کرد و گفت: باید بتوانیم بر اساس آن گفتمان انقلاب اسلامی خود را ادامه و گسترش دهیم و حتی آن را صادر کنیم.

 ریحانی افزود: زمانی فرهنگ شهادت، ایثار و از خودگذشتگی مصداق عینی داشت و جوانان عملاً در آن قرار گرفتند، اما هم اکنون برای بسیاری از جوانان این فرهنگ ملموس نیست لذا باید بستر‌هایی را فراهم کنیم که جوانان فرهنگ ایثار و شهادت را ببینند و برای آن‌ها یادآوری شود.

او راهیان نور را بهترین بستر برای حفظ فرهنگ انقلاب دانست و گفت: راهیان نور بستر بسیار خوبی برای ارتباط نسل حال با گذشته است که بدانند گذشتگان چه کردند که امروز جمهوری اسلامی ایران به چنین اقتداری رسیده است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: امروز تمام اطراف ما در آتش کینه و خشم دشمنان می‌سوزد، اما در نظام جمهوری اسلامی یک امنیت پایدار بر اساس فرهنگ ایثار شهادت ایستادگی و مقاومت برقرار است لذا باید بتوانیم این فرهنگ را گسترش دهیم.

این مسئول حضور قریب به ۳۰ هزار نفر از سراسر کشور در سالروز عملیات بازی دراز را در کشور بی نظیر دانست و افزود: به دنبال ارتقاء کمی و کیفی و همچنین توسعه راهیان نور هستیم.

او گفت: امروز در این دنیای پر از دشمن که با دندان تیز کرده و تفکری خشن به ما نگاه می‌کنند چاره‌ای جز ایستادگی و مقاومت در برابر توطئه‌های آن‌ها نداریم .

 

 

انتهای پیام/د

هر فکر و مکتبی به برنامه‌ها و بستر‌هایی که از این فکر دفاع کند نیاز دارد

 

برچسب‌ها:

نظر شما