شناسهٔ خبر: 34964971 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کاشانی: من برانکو را در پرسپولیس نگه داشتم

میزان نوشت: جعفر کاشانی رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: خودم برانکو را در پرسپولیس نگه داشتم بعد چطور با او اختلاف داشتم؟! برانکو انسانی باشخصیت و افتاده بود.

صاحب‌خبر -

جعفر کاشانی در خصوص شایعات اخیر مدیریتی باشگاه پرسپولیس، عملکرد این تیم و کالدرون در هفته اول لیگ برتر، موضوع اختلاف او با برانکو و ... صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید.
*ابتدا بگوید چرا در جلسات هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس حضور ندارید؟

مگر جلسه‌ای تشکیل شده؟! باید جلسه‌ای باشد که من هم شرکت کنم. اگر جلسه‌ای تشکیل شد و دوستان من را هم دعوت کردند حتما شرکت می‌کنم. 

*در مورد اولین بازی پرسپولیس در فصل جدید چه صحبتی دارید؟

فکر می‌کنم با اینکه بازی اول بود، اما بچه‌ها خوب بودند و بهتر هم می‌شوند. بالاخره تیم مربی جدید آورده. اما در کل پرسپولیس خوب و هجومی مقابل پارس‌جنوبی جم بازی کرد. 

*در مورد کالدرون چه نظری دارید؟

شاید برای اظهارنظر زود باشد، اما درکل کالدرون مربی خوبی است و فوتبالیست بزرگی هم بوده. باید به کالدرون زمان داد تا بتواند تفکراتش را در تیم پیاده کند. اگر مدیریت باشگاه منسجم باشد این اتفاق رخ می‌دهد. 

*از شرایط این روزهای برانکو خبر دارید؟ می‌دانید در الاهلی عربستان حتی تهدید به اخراج شده؟

برانکو زمانی که به پرسپولیس آمد تیم شرایط خوبی نداشت، اما دیدید در نهایت کلی افتخار کسب کرد و حتی پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد. اگر برانکو در پرسپولیس موفق شد یکی از دلایل عمده‌اش مدیریت باشگاه بود که پشت برانکو ایستاد. موفقیت برانکو سنبل مدیریت در باشگاه پرسپولیس است. برانکو هفته‌ای ۴،۵ روز با ما جلسه داشت و همه مسائل را روی تخته می‌نوشت. اگر برانکو موفق شد دلایلی مثل مدیریت خوب، امکانات خوب، بازیکنان خوب، هواداران خوب و ... دخیل بودند. 

*مدت‌ها است که این مسئله مطرح شده که شما با برانکو اختلاف نظر شدید داشتید و مخالف او بودند، این مسئله درست است؟

خودم برانکو را در پرسپولیس نگه داشتم بعد چطور با او اختلاف داشتم؟! برانکو انسانی باشخصیت و افتاده بود که عملکرد خیلی خوبی داشت. ضمن اینکه باشگاه هم به خوبی پشت او بود. 

*وضعیت مدیریتی باشگاه پرسپولیس هم که بسیار پرابهام است...

ببینید یه چیزی وجود دارد. وقتی تیمی قهرمان می‌شود و به مقامی می‌رسد توقع‌ها بالا می‌رود، وقتی توقع‌ها بالا برود هزینه‌ها هم چند برابر می‌شود. وقتی تیمی مثل پرسپولیس به قهرمانی می‌رسد غیر از اعضای تیم، ۴۰ میلیون هوادار هم توقع دارند. اینجاست که باشگاه و مدیریت باشگاه باید پیش‌بینی هزینه‌ها را کرده باشند. زمانی که شما قهرمان می‌شوید هزینه‌های باشگاه شما هم ۵۰ برابر می‌شود. حالا باید دید که آیا این هزینه‌ها پیش‌بینی شده است یا خیر. این یعنی مدیریت، برای همین است سال‌هاست می‌گویم باشگاه پرسپولیس باید به بخش خصوصی واگذار شود.

*خیلی از هواداران به حضور شما در هیئت مدیره و حتی حقوقی که می‌گیرند انتقاد دارند. 

من هم الان هوادار پرسپولیس هستم. در هیئت مدیره حقوق که نگرفته‌ام حتی از جیبم هم خرج کردم. من یک مسافرت خارجی هم با تیم نرفتم تا جوان‌ها بتوانند به این سفرها بروند و تجربه کسب کنند. 

*پرسپولیس این فصل بازیکنان جوان زیادی جذب کرده، به نظر شما این سیاست خوب است؟

بله، اتفاقا وقتی بازیکن با استعدادی جذب می‌شود باید با او قراردادی محکم بسته شود تا هم برای پرسپولیس در زمین مثمرثمر باشد و هم بعدا بشود از فروش این بازیکنان درآمدزایی کرد. 

*راستی باشگاه توانسته درآمدزایی داشته باشد؟

بالاخره مگر می‌شود برای باشگاه درآمدزایی نداشته باشیم. البته تا زمانی که باشگاه از خودش ورزشگاه نداشته باشد، بلیت‌فروشی نداشته باشد، حق پخش را ندهند یا پول تبلیغات خوب نباشد نمی‌شود صددرصد درآمدزایی کرد.

255 43

نظر شما