شناسهٔ خبر: 34964242 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

جشن پایان طرح «هزار حافظ قرآن» در کربلا + عکس

گروه بین‌الملل ــ جشن پایان طرح «هزار حافظ قرآن» با فارغ‌التحصیلی 1252 حافظ کل قرآن، در صحن حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی « دارالقرآن آستان حسینی»، جشن پایان طرح «هزار حافظ قرآن» با فارغ‌التحصیلی 1252 حافظ کل قرآن در دو بخش دختران و پسران، عصر دیروز، سوم شهریورماه، به همت دارالقرآن آستان حسینی و با حضور علما و شخصیت‌های دینی از عراق و خارج از این کشور برگزار شد.
 
این مراسم با تلاوت حاج «اسامه کربلایی»، قاری و مؤذن آستان‌های حسینی و عباسی آغاز شد و در ادامه، شیخ «عبدالمهدی کربلایی»، متولی شرعی آستان حسینی در سخنانی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این طرح، از برگزاری طرح 10 هزار حافظ قرآن در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
 
شیخ «حسن المنصوری»، مدیر دارالقرآن آستان حسینی نیز سخنران دیگر این مراسم بود و در ادامه، فیلمی مستند درباره این طرح از زمان آغاز آن و همچنین گزیده‌ای از آزمون‌های حافظان قرآن به نمایش گذاشته شد.
 
در این مراسم همچنین «عبدالرسول عبایی»، رئیس هیئت داوران مسابقات قرآنی ایران به‌عنوان نماینده شورای عالی کشورمان و «رفعت علی دیب»، شیخ القراء سرزمین شام سخنرانی کردند.
 
سید جعفر‌الموسوی، تولیت آستان حسینی، رافع العامری، مدیر مرکز ملی علوم قرآن وابسته به اداره اوقاف شیعیان عراق و شخصیت‌های قرآنی از سوریه، لبنان، ایران و کشورهای دیگر از دیگر حاضران در این مراسم بودند.
 
جشن پایان طرح «هزار حافظ قرآن» در کربلا + عکس 
در پایان این جشن، از حافظان دختر و پسر قرآن کریم و برگزیدگان مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن تقدیر و به آنان جوایزی اهدا شد.
 
یادآوری می‌شود، دارالقرآن آستان حسینی در سال 2009 میلادی طرح «هزار حافظ قرآن کریم» را به اجرا درآورد. این طرح نخستین و بزرگترین طرح قرآنی در سطح کشور عراق محسوب می‌شود.
 

انتهای پیام
 

نظر شما