شناسهٔ خبر: 34964061 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

کابینه رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه می‌دهد

به دنبال حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و سوریه طی دو روز اخیر و تهدیدهای سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه به این دو حمله پاسخ می‌دهد، نخست وزیر این ژیم خواستار تشکیل جلسه کابینه امنیتی در صبح امروز (دوشنبه) شد و وزیر اسرائیلی هم لبنان را به بازگرداندن به عصر حجر تهدید کرد.

صاحب‌خبر -

 بنیامین نتانیاهو به منظور بررسی تحولات امنیتی اخیر در غزه (جبهه جنوبی) و جبهه شمالی خواستار تشکیل جلسه کابینه امنیتی در صبح امروز شد.

پیش از این هم نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا حملات هوایی اخیر این رژیم به سوریه را مورد بررسی قرار داده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی از ترس هرگونه واکنش و پاسخ احتمالی به این تجاوزات در مرزهای شمالی به حالت آماده باش درآمده و سکوهای سامانه گنبد آهنین را فعال سازی کرده است.

در همین راستا، یوآو گالانت، وزیر رژیم صهیونیستی و از اعضای کابینه کوچک، لبنان را تهدید و اعلام کرد، اگر حزب‌الله لبنان را به جنگ با اسرائیل بکشاند، این رژیم لبنان را به عصر حجر بازمی‌گرداند.

وی در واکنش به اظهارات سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان مدعی شد، "باید وضعیت امنیتی درک شود. ایران ۱۵۰۰ کیلومتر از مرزهای اراضی اشغالی فاصله دارد اما از طریق نمایندگان تلاش می‌کند، تهدیدی در داخل رژیم صهیونیستی ایجاد کند. ایران حزب‌الله را در لبنان دارد و تلاش می‌کند "حزب‌الله۲" را تشکیل دهد، ارتشش را در سوریه تاسیس، جبهه‌ای در جولان اشغالی ایجاد کرده و از خاک سوریه به عنوان سکویی برای تسلیحات برهم زننده توازن استفاده کند".

وی طی مصاحبه‌ای با شبکه اسرائیل افزود: ما آشکارا اعلام کردیم که اجازه نخواهیم داد ایران در سوریه مستقر شود. ما در برابر سوریه و ارتش آن موضعی  نداریم اما اجازه نمی‌دهیم خاک این کشور با ایجاد زیرساخت‌ها، مکانی برای حمله به اسرائیل در آینده باشد. ما باید هوشیار و متمرکز بوده و همه مسائل را جدی بگیریم.

گالانت مدعی شد: با این وجود به صراحت می‌گویم اگر حزب‌الله اشتباه کرده و لبنان را به جنگ علیه اسرائیل بکشاند ما این کشور را به عصر حجر بازمی‌گردانیم. امیدوارم این را در مخفیگاه حزب‌الله بشنوند. حزب‌الله ۱۰۰ برابر قوی‌تر از حماس است.

در این راستا، روعی قیس، خبرنگار امور عربی گفت، دبیرکل حزب‌الله تهدید کرد، حملات اسرائیل به پایگاه حزبش را پاسخ می‌دهد. نصرالله همچنین اذعان کرد که دو تن از نیروهایش در حمله اسرائیل به دمشق کشته و زخمی شدند و تهدید کرد این اقدام رژیم صهیونیستی را از خاک لبنان پاسخ می‌دهد.

وی افزود، دو تهدید از جانب نصرالله مطرح شده است، تهدید نخست فوری بوده و واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به سوریه است اما تهدید بعدی در راستای انفجارهای شب یکشنبه است و او تهدید کرد آزادی عمل نیروی هوایی را در حریم هوایی لبنان محدود می‌کند. دبیرکل حزب الله گفت، هر هواپیمایی که وارد حریم هوایی لبنان شود، رهگیری می‌شود و این به معنی ایجاد یک معادله و قواعد جدید است، زیرا حمله اخیر اسرائیل از نگاه سید حسن تلاشی برای تغییر قواعد بازی موجود از سال ۲۰۰۶ است.  / ایسنا

نظر شما