شناسهٔ خبر: 34963464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس انجمن ریاضی ایران در شیراز:

حال دانش ریاضی در کشور خوب نیست

شیراز- رئیس انجمن ریاضی ایران گفت: حال عمومی دانش ریاضی در کشور خوب نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، منصور واعظ پور پیش از ظهر دوشنبه در آغاز پنجاهمین کنفرانس ریاضی ایران به میزبانی دانشگاه شیراز، افزود: ۵۰ سال برگزاری به طور ممتد و بدون وقفه این گردهمایی ملی نشان از اهتمام به دانش ریاضی در کشور دارد.

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در عین حال چالش امروزی دانش ریاضی را عدم استقبال از رشته ریاضی به ویژه نزد دانش آموزان دانست و تصریح کرد: حال علم ریاضی در کشور خوب نیست.

وی با بیان اینکه آینده بسیار تاریکی را می شود به خاطر ضعف ریاضی برای مملکت تصورکرد، افزود: اصلاح کنکور در سال ۸۶ در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، اما متاسفانه به دلیل نفوذ مافیای کنکور این طرح پس از ۵ سال از دستور کار خارج شد.

واعظ پور با این حال تاکید کرد: متاسفانه آموزش ریاضی در دوره ابتدایی نیز کافی نیست و خرید خدمت هم خسارت به آموزش ابتدایی زده است و دانش آموزان را از ابتدایی از ریاضی فراری می دهد.

به گفته رئیس انجمن ریاضی ایران، کاهش جایگاه اجتماعی استادان و آموزگاران ریاضی آسیب زاست و ایجاد دانشگاه های متعدد دیگر مشکل جدی این رشته به شمار می رود، در حالیکه نبود پژوهش معضل دیگری است که این رشته را تهدید می کند.

در ادامه این کنفرانس که تا پنجشنبه ۷ شهریورماه جاری ادامه دارد، زهرا گویا پیام رییس اتحادیه بین المللی ریاضی را قرائت کرد، سپس ایمان افتخاری رییس صندوق حمایت از پژوهش گران و فن آوران ایران که زیر نظر معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری قرار داردبه تشریح فعالیت های این صندوق پرداخت.

نظر شما