شناسهٔ خبر: 34959590 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ائتلاف الفتح: حق پاسخ به حملات علیه مقرهای حشد الشعبی محفوظ است

ائتلاف پارلمانی الفتح در عراق حملات هوایی به مقرهای حشد الشعبی را به منزله اعلان جنگ به عراق دانست و متذکر شد که حق پاسخ به این حملات محفوظ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه‌نیوز، ائتلاف پارلمانی الفتح در عراق، عصر یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به انبارهای تسلیحات حشد الشعبی و پایگاه‌های آن و نیز ترور یکی از فرماندهان الحشد را به شدت محکوم می‌کنیم.»

ائتلاف الفتح در این بیانیه، ترور یکی از فرماندهان الحشد الشعبی در شهر «القائم» را نقطه عطف خطرناکی در رویکرد رژیم صهیونیستی علیه الحشد الشعبی و تشکیلات و رهبران آن ارزیابی کرد.

در این بیانیه آماده است: «ما در وقت مناسب حق پاسخ به این حملات رژیم صهیونیستی را محفوظ می‌دایم. ائتلاف بین‌المللی به‌ویژه ایالات متحده آمریکا مسئول کامل این تجاوز است. ما این تجاوز را اعلان جنگ علیه ایران، ملت و حاکمیت ملی آن می‌دانیم.»

ائتلاف الفتح از دولت و پارلمان عراق خواستار دفاع از ملت عراق و سازمان‌های نظامی، امنیتی و ارتش و الحشد الشعبی و استقبال از همه راهکارهای راهبردی برای حفظ و صیانت از استقلال و کرامت عراق شد.

این ائتلاف تأکید کرد: «ما معتقد به عدم ضرورت حضور آمریکا در عراق هستیم؛ چرا که این ائتلاف در حالی ادعای حمایت از آسمان عراق را می‌کند که حضورش پوششی برای تمامی این حملات رژیم صهیونیستی شده است.»

سازمان حشد الشعبی عراق شامگاه یکشنبه بعد از حمله پهپادی به نیروهای خود در استان الانبار (غرب عراق) بیانیه‌ای صادر کرد و رژیم صهیونیستی را مسئول این حمله دانست.

در بیانیه حشد الشعبی آمده است که این حمله با 2 پهپاد اسرائیلی و در جاده «عکاشات - القائم» و در فاصله 15 کیلومتری مرز عراق با سوریه صورت گرفته و در نتیجه آن، یک نیروی عراقی شهید و یک تن دیگر شدیدا زخمی شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما