شناسهٔ خبر: 34958645 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

افتتاح ۶ طرح گردشگری هفته دولت در آذربایجان‌غربی

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با هفته دولت ۶ طرح گردشگری در سطح این استان افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با هفته دولت ۶ طرح گردشگری در سطح این استان افتتاح می‌شود.

ریتا خضرزاده در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح‌ها شامل سه دفتر خدمات مسافرتی در ارومیه و سه واحد اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های سردشت، اشنویه و شاهین‌دژ است.

وی سرمایه‌گذاری انجام شده برای این طرح‌ها را  ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد اظهار داشت: با افتتاح این طرح‌ها در استان زمینه اشتغال برای ۲۰ نفر در حوزه گردشگری ایجاد می‌شود.

 آذربایجان‌غربی دارای بیش از یکهزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل «قره‌کلیسای چالدران» و «تخت‌سلیمان تکاب» است.

کاخ موزه باغچه‌جوق، عمارت کلاه‌فرنگی، سه‌گنبد ارومیه، غار سهولان مهاباد، خان‌تختی سلماس، مقبره شیخ صدرالدین چالدران، کلیسای ننه‌مریم ارومیه، قلعه‌بسطام، مسجد سردار، بازار تاریخی ارومیه، خانه انصاری، تپه‌حسنلو، تالاب کانی‌برازان مهاباد و روستای چورس از جمله آثار طبیعی و تاریخی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

درحال حاضر ۱۹ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در استان وجود دارد که با افتتاح سه اقامتگاه بومگردی در هفته دولت تعداد اقامتگاههای بوم‌گردی استان  به ۲۲ واحد می‌رسد.

 همزمان با هفته دولت، ۹۱۲ طرح عمرانی با ۱۰ هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال هزینه و ۶۲ طرح اقتصادی با یک‌هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

در این هفته همچنین عملیات اجرایی ۷۵ طرح عمرانی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان با ۱۲ هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال هزینه پیش‌بینی شده، آغاز می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما