شناسهٔ خبر: 34957684 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

پاسخ کوبنده سیدحسن نصرالله به توهمات «عاموس یدلین» درباره سردار سلیمانی

برخی رسانه های اسرائیلی توضیحات عاموس یدلین "مدیر پژوهش های امنیت رژیم صهیونیستی" و "رئیس پیشین شورای امنیت اسرائیل" درباره حمله به سوریه و لبنان که در صفحه شخصی اش در توییتر نوشته بود را منتشر کردند.

صاحب‌خبر -

العالم - فلسطین اشغالی

عاموس یدلین گفت: در خاورمیانه درگیری گسترده با ابعاد بزرگ (جغرافیایی، عملیاتی، اطلاعاتی، تکنیکی) در جریان است و در سوریه نیز درگیری رخ داد که هنوز در جریان است این درگیری اسرائیل و ایران در سوریه، عراق و لبنان (یمن و عربستان) درباره حضور یا عدم حضور روسیه و آمریکاست، همه چیز هم اکنون رو به سوی جنگ است اما همواره راهی برای کنترل این بحران وجود دارد.

این مسئول صهیونیستی اعلام کرد: دستگاه‌های امنیتی و نیروهای هوایی رژیم در حمله به سوریه ثابت کردند که از توان بالا، اطلاعات عالی و اقدام سریع و دقیق در زمان کم برخوردارند که از وقوع حمله ای بزرگ به اسرائیل جلوگیری می کند، روز خوبی برای سلیمانی (فرمانده سپاه قدس) نبود و برای حمله از سوریه به اسرائیل ناکامی وحشتناکی برای وی به شمار می رود.

وی گفت: مستقیما مسئولیت اسرائیل را برعهده می گیرد و به طرف دیگر نیز هشدار دارد از بحران بیشتر پرهیز کند چرا که موجب افزایش آمادگی اسرائیل برای پاسخ دادن به ایران می شود و از نظر سیاسی نیز موجب تحریف افکار عمومی از بحران وضعیت امنیتی غزه و کرانه باختری می شود .

وی ادعا کرد: استراتژی دو طرف (حزب الله و اسرائیل) برای دوری از مقابله است اما در پایان نصرالله، دبیرکل حزب الله، شاید سلیمانی را وادار به بستن حساب کند.

دبیرکل حزب الله لبنان شب گذشته به گونه ای تکان دهنده به سخنان عاموس پاسخ داد وی گفت پس از هدف گیری مرکز حزب الله در منطقه عقربا سوریه و شهادت دو جوان حزب الله، ارتش اسرائیل مستقر درمرزها، باید امروز یا دو، سه روز دیگر منتظر پاسخ ما باشد، به اسرائیلیها می‌گویم نتانیاهو با خون شما در انتخابات شرکت می کند و برای شما از هر سو آتش دست و پا می کند .

وی خاطرنشان کرد: ارتش، مردم و نیروهای مقاومت لبنان، امنیت خود را در جنوب، البقاع و لبنان با دستان خود فراهم کرده و مشکلات زیادی تحمل کردند تا لبنان در امنیت و صلح باشد بنابراین اجازه نخواهیم داد عقربه های ساعت به عقب بازگردد و لبنان مورد هدف قرار گیرد این خط قرمز ماست امیدواریم با یک موضع گیری یکپارچه از کشور، مرزها و حریم هوایی خود با توان دفاع خواهیم کرد و این مرحله جدیدی است که دشمن برای ما رقم زده است.

سیدحسن نصرالله یادآور شد: ما آماده گرسنه ماندن هستیم اما باعزت باقی می مانیم، ما در برابر مرحله جدیدی هستیم و همه باید مسئولیت خود را در این مرحله برعهده بگیرند.

نظر شما