شناسهٔ خبر: 34957015 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

هشدار استاندار گلستان؛

اگر خلیج گرگان احیا نشود، بقای استان به خطر می‌افتد

صاحب‌خبر -
استاندار گلستان گفت: احیای خلیج گرگان از اهمیت بالایی برخوردار است که در صورت عدم احیا، بخشی از بقای استان گلستان به خطر می‌افتد.

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هادی حق‌شناس، استاندار گلستان با بیان اینکه از ۱۲۱ پروژه کشاورزی، پتروشیمی، راه‌آهن و گردشگری که در برنامه‌های سفر نخست دولت در سال۹۳ به استان گلستان قرار داده شده بود، ۷۰ تا ۸۰ پروژه به اتمام رسیده است و ۳۰ پروژه ۷۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: دولت در سفر نخست خود به استان گلستان، ۶۰۰ میلیارد تومان وعده اعتبارات داده بود و عملا بیش از آن را به استان گلستان پرداخت کرد.

استاندار گلستان با بیان اینکه اعتبار درنظر گرفته شده از ۶۰۰ به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت، تصریح کرد: آقای رئیس جمهور در سفر بعدی به استان گلستان وعده ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار را دادند.

حق‌شناس با تأکید بر اینکه اولویت‌های استان گلستان توسط دولت به درستی شناخته شد، افزود: در بخش سیل تا امروز از دولت، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم، ولی بخشی از زیرساخت‌های استان ادامه دار و زمان بر است.

استاندار گلستان تصریح کرد: لایحه منطقه آزاد اینچه برون که به تصویب دولت رسیده بود بار دیگر به مجلس برگشت داده شده است، به نظر من این کار می‌تواند منشا یک تحول در روابط تجاری میان گلستان و ترکمنستان باشد، احیای خلیج گرگان هم از اهمیت بالایی برخوردار است که در صورت عدم احیای این خلیج، بخشی از بقای استان گلستان به خطر می‌افتد.

نظر شما