شناسهٔ خبر: 34956771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل امور بانوان بوشهر خبر داد؛

تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان بوشهر

بوشهر - مدیر کل امور بانوان استانداری بوشهر از تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مریم آذرشب یکشنبه شب در نشست با بانوان بخش شنبه وطسوج با ابراز خرسندی از حضور در جمع بانوان این بخش از توجه ویژه بخشدار شنبه و طسوج به حوزه بانوان قدردانی و از آمادگی کامل این دفتر برای همکاری جهت ارتقاء وضعیت زنان در این بخش خبر داد.

وی تشکل مجمع مشورتی بانوان در این بخش جهت گفتگوی مستمر توسط بانوان این بخش را خواستار شد و افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته دولت متعهد شده است ۳۰ درصد از مناصب مدیریتی را به بانوان محول کند که در این مسیر اقدامات خوبی در سطح کشور و استان بوشهر صورت گرفته است.

آذرشب از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان خبر داد و خواستار ورود بانوان برای  نقش آفرینی موثر به منظور تسهیل روند تصمیم گیری در حوزه های مربوط به خود شد.

وی تشکیل کانون کار آفرینی زنان، صندوق خرد زنان، تعاونی‌های مختص بانوان و تشکیل و ایجاد سمن ها را گام‌هایی مهم در راستای تحقق خواسته های بانوان عنوان کرد.

بخشدار شنبه و طسوج از توجه دولت تدبیر و امید به حوزه بانوان را نگاهی راهبردی و بر مبنای سیاست های کلی نظام توصیف کرد و گفت: تلاش برای ایجاد عدالت جنسیتی از برنامه های محوری برنامه ششم توسعه کشور است که البته این مهم منبعث از قرآن و آموزه های دینی اسلام نیز خواهد بود.

وی افزود: برای رسیدن به این مهم چارچوبی بر اساس شاخص های کلی آموزش، بهداشت، ورزش، مشارکت سیاسی اجتماعی و حقوق عمومی تعریف شده است و همه مکلفند در راستای تحقق این امر نهایت تلاش خود را صورت دهند.

مقاتلی شناسایی و احصاء مسائل و مشکلات حوزه بانوان را گام نخست و اساسی جهت حرکت به سمت کاهش و در نهایت حل آنان عنوان نمود و افزود واقعیت آن است که ما در نظام مردمسالار دینی خود مکلف به دوری از هرگونه افراط و تفریط خواهیم بود اما این امر نافی برخورداری بانوان از حقوق خود بر اساس همان اصل عدالت جنسیتی بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور نخواهند بود و دولت دوازدهم نیز در مباحث حوزه زنان و خانواده نگاهی اعتدالی را در دستور کار قرار داده است.

نماینده دولت در این بخش با ارائه برخی آمارها، وضعیت بانوان این بخش در موضوعات مختلف را تشریح و خواستار توجه ویژه حوزه بانوان استانداری به این بخش در برنامه ریزیهای کوتاه و بلند مدت خود شد.

وی سازماندهی برای حضور پررنگ‌تر  بانوان در قالب سازمان‌های مردم نهاد را یک ضرورت توصیف کرد و از حمایت کامل خود از هرگونه اقدام بانوان بخش در این مسیر خبر داد و افزود:برای ارتقای جایگاه بانوان نهایت تلاش خود را صورت خواهیم داد تا بانوان نیز در کنار مردان نقش خود را در راستای توسعه و پیشرفت بیش از پیش بخش و در نهایت کشور ایفا کنند.

سیف زاده معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز در این نشست از آمادگی این اداره کل در راستای تسهیل شرایط حضور بانوان این بخش در حوزه های مختلف ورزشی خبر داد و افزود: برای کاهش بخشی از مشکلات ورزشی بانوان خانه های ورزش روستایی را با اولویت اختصاص به ورزش بانوان در روستاها تقویت خواهیم کرد.

نظر شما