شناسهٔ خبر: 34956317 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

همه دست به دست هم داده‌اند نگذارند توسعه در کردستان صورت گیرد

استاندار کردستان گفت: متاسفانه همه در استان دست به دست هم داده‌اند که نگذارند توسعه در کردستان صورت گیرد اما ما مصرانه با این موضوع برخورد می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا شامگاه یکشنبه در جلسه هم‌اندیشی معدن‌داران کردستان با استاندار و مسوولان اجرایی استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات منابع طبیعی و معارضین دغدغه معدن‌داران استان محسوب می‌شود.

مراد نیا در ادامه خاطرنشان کرد: برای کمک به امر تولید و اشتغالزایی در استان بخصوص در معادن باید در برخی از مصوبات دولت بازبینی‌هایی صورت گیرد تا کمتر تولیدکنندگان دچار مشکل شوند.

وی به وجود برخی دیگر از مشکلات در معدن‌داری در کردستان اشاره کرد و گفت: آنچه ما امروز شاهد هستیم ناهماهنگی جدی در دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه معدن است که این امر نمی‌تواند به نفع استان باشد.

مرادنیا به مشکلات معدن‌داران استان با منابع طبیعی اشاره و تصریح کرد: قانون منابع طبیعی تنها مختص استان کردستان نیست اگر قانونی هست باید در تمام کشور یکسان اجرا شود.

استاندار کردستان ادامه داد: هر چه از پتانسیل‌ها، منابع و معادن استان بهره‌برداری نکنیم به استان ضرر زده‌ایم.

وی افزود: باید در استان کردستان تعامل خیلی بیشتری با تولیدکننده داشته باشیم و اینکه کارها و رفتاری که در منابع طبیعی در مواجه با معدن‌داران صورت می‌گیرد اعتراض جدی وارد است.

مرادنیا تصریح کرد: نباید در استان نسبت به یکدیگر حسادت داشته باشیم و اگر کسی کاری برای توسعه استان انجام می‌دهد  از او حمایت کنیم نه اینکه در راه او سنگ‌اندازی کنیم.

استاندار کردستان در ادامه گفت: باید یک کارگروه برای حل مشکلات معدن‌داران استان تشکیل شود.

وی افزود: متاسفانه همه در استان دست به دست هم داده‌اند که نگذارند توسعه در استان صورت گیرد که ما مصرانه با این موضوع برخورد می‌کنیم.

مرادنیا اظهار کرد: متاسفانه برای گرفتن یک جواز ساده در استان برای معدن‌داران 126 استعلام لازم است که باید به طور جد در این امر بازبینی صورت گیرد.

در ادامه این جلسه سعدی نقشبندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: اداره‌کل منابع طبیعی در سال جاری تنها دو پرونده تخلف معدن‌داران را به مراجع قضایی استان ارجاع داده است.

وی افزود: معدن‌داران باید از قانون منابع طبیعی به طور کامل تبعیت داشته باشند و به منابع طبیعی استان آسیب وارد نکنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان در پایان تصریح کرد: با توجه به تخلفات معدن‌داران در آسیب به محیط زیست و منابع طبیعی استان ما تمام قد از منابع طبیعی دفاع می‌کنیم.

انتهای پیام/2330/79

نظر شما