شناسهٔ خبر: 34956205 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

معرفی برترین خودروهای تمام‌الکتریکی جهان/ تصاویر

صاحب‌خبر -

تلاش برای استفاده از سوخت پاک و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای باعث شده تا خودروسازان با جدیت بیشتری به‌دنبال تولید خودروهای الکتریکی باشند. خیلی‌ها اما با یک پیش‌فرض ذهنی خودروهای الکتریکی را کم قدرت تصور می‌‌کنند و فکر می‌کنند با داشتن خودروی الکتریکی نمی‌توان مسافت زیادی را با یک‌بار شارژ طی کرد. در ابتدا شاید خودروهای برقی، وسایل نقلیه‌ای ضعیف و با کاربردی محدود بودند، اما حالا با پیشرفت فناوری‌های جدید شرایط کاملا فرق کرده و آنها تبدیل به اتومبیل‌هایی کارآمد و پرقدرت شده‌اند. اگرچه هنوز راهی طولانی تا فراگیرکردن این خودروها در میان عمومی مردم باقی مانده، اما گام‌های مثبتی در این خصوص برداشته شده است. در ایران شاید خودروهای کاملا الکتریکی را اصلا کسی در خیابان ندیده باشد، اما در کشورهای دیگر این ماجرا به‌تدریج در حال عادی شدن میان مردم است. در کشورهای مختلفی هم هر روز ایستگاه‌های شارژ سریع خودروهای برقی ساخته می‌شوند تا کار برای سفرهای طولانی هم با این خودروها آسان شود.در اینجا قصد داریم، قدرتمندترین خودروهای برقی جهان را به شما معرفی کنیم که هر چند قیمت‌های بالایی دارند اما از لحاظ قدرت و سرعت برق از سرتان می‌پرانند!

تسلا مدل S پرفورمنس

شاید در مقایسه با ابرخودروها، تسلا دیگر اتومبیل‌های قدرتمند نسازد، اما در عوض قیمت محصولات این کارخانه حسابی پایین آمده است. مدل S، یکی از زیباترین و کارآمدترین محصولات تسلا به‌حساب می‌آید که با موتور برقی از قدرت و شتاب ایده‌آلی برخوردار است. تسلا که این خودرو را در کالیفرنیا تولید می‌کند، آن را در سال۲۰۱۲روانه بازار کرده است. مدل S دارای ۳موتور است که کارکرد همزمان آنها، قدرت فوق‌العاده‌ای را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

قدرت موتور: ۵۸۱اسب‌بخار

صفر تا صد: ۲.۴ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۴۹کیلومتر بر ساعت

حداکثر برد: ۵۹۵کیلومتر

ابعاد: ۴.۹۸× ۱.۹۶× ۱.۴۴متر

وزن: ۲۲۵۰کیلوگرم

قیمت: ۱۰۰هزار دلار (یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان)

پورشه تایکان

برترین خودروهای تمام‌الکتریکی جهان,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

کانسپت این خودرو نخستین بار در نمایشگاه خودرو فرانکفورت در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد.

 این مدل پورشه با نام «ماموریت E» شناخته می‌شود و قرار است در سال۲۰۲۰روانه بازار شود. این نخستین پورشه تمام برقی است که به تعداد بالا تولید خواهد شد.

ابتدا صحبت از ۲۰هزار دستگاه بود، اما پورشه اخیرا به‌صورت رسمی اعلام کرده که ۳۰هزار دستگاه از این مدل را روانه بازار خواهد کرد.

قدرت موتور: ۵۹۰اسب‌بخار

صفر تا صد: ۳.۵ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۵۰کیلومتر بر ساعت

حداکثر برد: ۵۰۰کیلومتر

ابعاد: ۴.۸۵× ۱.۹۹× ۱.۳متر

وزن: دو هزار کیلوگرم

قیمت: ۸۵هزار دلار (یک میلیارد و ۲۰میلیون تومان)

نیو EP9

برترین خودروهای تمام‌الکتریکی جهان,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

شرکت نیو یک کارخانه چینی است که دفتر مرکزی آن در شهر شانگهای قرار دارد. تخصص اصلی این کارخانه که در سال۲۰۱۴ تاسیس شده، ساخت و تولید خودروهای برقی است. این شرکت که به آن تسلای چین هم می‌گویند، تاکنون ۳مدل خودروی برقی تولید کرده‌اند که مدل‌های ES6و ES8 اتومبیل‌های SUV بوده‌اند. جدیدترین مدل این کارخانه که در سال۲۰۱۶ میلادی به بازار عرضه شده، EP9 نام دارد که اکنون در زمره برترین و قدرتمندترین خودروهای برقی جهان محسوب می‌شود.

قدرت موتور: ۱۳۴۱اسب‌بخار

صفر تا صد: ۲.۷ثانیه

حداکثر سرعت: ۳۵۰کیلومتر بر ساعت

حداکثر برد: ۴۲۷کیلومتر

ابعاد: ۴.۸۸× ۲.۲۳× ۱.۱۵متر

وزن: ۱۷۳۵کیلوگرم

قیمت: ۱.۲میلیون دلار (۱۴میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان)

اسپارک اوول

برترین خودروهای تمام‌الکتریکی جهان,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

شرکت ژاپنی اسپارک خودروی برقی خود را در سال۲۰۱۸ آماده عرضه به بازار کرده است. این ابرخودرو در تیراژ ۵۰دستگاه تولید می‌شود و قرار است تا اواسط سال۲۰۲۰به‌دست مشتریان برسد.  در ساخت اسپارک اوول از فیبر کربن به مقدار زیاد استفاده شده و به گفته کارشناسان یکی از رقبای اصلی تسلا رودستر نسل دوم است. این خودرو می‌تواند به محض ورود به خیابان، رکورد سریع‌ترین اتومبیل تمام برقی شهری جهان را نیز به‌خود اختصاص دهد.

قدرت موتور: ۱۱۵۰اسب‌بخار

صفر تا صد: ۲.۱ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۸۰کیلومتر بر ساعت

حداکثر برد: ۱۵۰کیلومتر

ابعاد: ۴.۸۲متر × ۰.۷۶× ۰.۹۹متر

وزن: ۸۶۰کیلوگرم

قیمت: ۳.۶میلیون دلار (۴۳میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان)

لوتوس اِویجا

برترین خودروهای تمام‌الکتریکی جهان,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

ماه گذشته میلادی، شرکت انگلیسی لوتوس نخستین خودروی تمام برقی خود را به نام اِویجا معرفی کرد. قرار است تعداد ۱۳۰دستگاه از این خودرو تولید و روانه بازار شود. لوتوس قصد داشته با تولید این خودروی برقی هم قدرت‌نمایی کند و هم نیم‌نگاهی به وضعیت بازارش برای تولیدات آینده داشته باشد. هنوز درخصوص ورود این خودروی گران‌قیمت به بازار تاریخ دقیقی ارائه نشده است.

قدرت موتور: ۱۹۷۰اسب‌بخار

صفر تا صد: زیر ۳ثانیه

حداکثر سرعت: ۳۲۰کیلومتر بر ساعت

حداکثر برد: ۴۰۰کیلومتر

ابعاد: ۴.۴۶× ۲× ۱.۲۲متر

وزن: ۱۶۸۰کیلوگرم

قیمت: ۲میلیون دلار (۲۴میلیارد تومان)

ریماک C_TWO

برترین خودروهای تمام‌الکتریکی جهان,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

«ریماک اتومبیلی» یک کارخانه خودروسازی در کرواسی است که دفتر مرکزی آن در «سِتا نده‌یا» در استان زاگرب قرار دارد. ریماک اتومبیلی در سال ۲۰۰۹و با هدف تولید خودروهای برقی اسپورت، سیستم‌های خودروهای برقی و باتری تأسیس شد. این کارخانه تاکنون ۲مدل با نام‌های کانسپت یک و کانسپت S را به بازار عرضه کرده و جدیدترین مدل نیز با نام کانسپت.

 C_TWO با موتور الکتریکی ۴هسته‌ای به‌زودی تولید خواهد شد. برنامه شرکت، تولید ۱۵۰دستگاه از این مدل و ارائه آن به مشتریان در سال۲۰۲۰ است.

قدرت موتور: ۱۸۸۸اسب‌بخار

صفر تا صد: ۱.۸۵ثانیه

حداکثر سرعت: ۴۱۵کیلومتر بر ساعت

حداکثر برد: ۶۵۰کیلومتر

ابعاد: ۴.۷۵× ۱.۹۸× ۱.۲متر

وزن: ۱۹۵۰کیلوگرم

قیمت: ۲.۱میلیون دلار (۲۵میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان)

تسلا رودستر

برترین خودروهای تمام‌الکتریکی جهان,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

نسل جدید تسلا رودستر به‌زودی وارد بازار خواهد شد. نسل قبلی این خودرو که در سال۲۰۰۸ عرضه شد، موفقیت‌های بسیار زیادی را به‌دست آورد، اما قیمت نسبتا بالا و همچنین برد کوتاه از نقاط ضعف آن بود. روند تولید تسلا رودستر یک در سال۲۰۱۲ به پایان رسید. حالا رودستر۲ آماده حضور در بازارهای جهانی است و شرکت تسلا قول داده این مدل را در سال آینده میلادی به‌دست مشتریان خود برساند.

قدرت موتور: ۱۳۰۰ اسب‌بخار

صفر تا صد: ۲.۱ثانیه

حداکثر سرعت: ۴۰۲کیلومتر بر ساعت

حداکثر برد: ۹۹۸کیلومتر

وزن: ۸۳۳کیلوگرم

قیمت: ۲۰۰هزار دلار (دو میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان)

جِنوویشن GXE

برترین خودروهای تمام‌الکتریکی جهان,اخبار خودرو,خبرهای خودرو,مقایسه خودرو

کارخانه جنوویشن یک کارخانه آمریکایی در مریلند است. این کارخانه رکورد ثبت‌شده‌ای در گینس برای خود دارد و مدل GXE سریع‌ترین خودروی برقی شهری جهان نام گرفته است. این خودرو براساس پلتفورم شورولت کوروت Z06ساخت سال۲۰۰۶تولید شده است. جنوویشن با ساخت GXE تلاش کرد تا رکوردهای متعددی را در صنعت خودروهای برقی جهان بشکند که در این امر نیز موفق عمل کرد. برنامه این شرکت بر تولید نسل جدیدی از GXE تمرکز دارد که استارت این حرکت در سال۲۰۱۸خورده است.

قدرت موتور: ۸۰۰اسب‌بخار

صفر تا صد: زیر ۳ثانیه

حداکثر سرعت: ۳۵۴کیلومتر بر ساعت

حداکثر برد: ۲۸۲کیلومتر

ابعاد: ۱.۷۵× ۰.۷۵۹× ۱.۲۴متر

وزن: ۱۹۰۵کیلوگرم

قیمت: ۷۵۰هزار دلار (۹میلیارد تومان)

تصور اشتباه

خیلی‌ها با یک پیش‌فرض ذهنی خودروهای الکتریکی را کم قدرت تصور می‌‌کنند و فکر می‌کنند با داشتن خودروی الکتریکی نمی‌توان مسافت زیادی را با یک‌بار شارژ طی کرد

نظر شما