شناسهٔ خبر: 34955699 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

زایمان زودرس زن باردار پس از حمله سگ خانگی

فارس نوشت: همسر فرد حادثه دیده حمله سگ از وضعیت نامناسب همسرش و زایمان زودرس کودکش خبر داد و گفت: دادستان اصفهان به دنبال پیگیری پرونده بوده است.

صاحب‌خبر -

پس از انتشار گزارش‌های خبری رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی از حادثه دیشب ملک‌شهر اصفهان که در آن یک زن باردار و خانواده وی مورد حمله یک قلاده سگ خانگیِ عظیم‌الجثه قرار گرفت و زمین خوردن این زن باردار باعث مجروحیت و بستری شدنش باردار در بیمارستان شد؛ دادستان اصفهان به صورت ویژه به این پرونده ورود کرد.

علی اصفهانی اظهار کرد: سگ‌گردانی از آن جهت که تهدیدی علیه بهداشت عمومی است و از سوی دیگر می‌تواند باعث ایجاد مزاحمت و جراحت ناشی از حمله در مردم شود قابل پیگرد قانونی است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در تشریح مجازات‌های لحاظ شده در قانون برای این جرائم عنوان کرد: اگر موضوع پرونده تهدید علیه بهداشت عمومی باشد منجر به تعزیر خواهد شد و اگر ایجاد مزاحمت برای مردم نیز تشخیص داده شود قاضی حکم به تعزیر خواهد داد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در قانون تفاوتی بین ایجاد جراحت توسط انسان یا حیوان وجود دارد، بیان کرد: مواظبت از این که حیوان خانگی مشکلی برای کسی ایجاد نکند بر عهده صاحب آن است و اگر خسارتی ایجاد شود جبران آن بر عهده صاحب سگ است، اما تشخیص مجازات کیفری و تعزیری و این که آیا رها کردن سگ با سوءنیت انجام شده یا خیر برعهده قاضی پرونده است.

اصفهانی افزود: پیش از این به شهرداری و نیروی انتظامی اعلام کرده بودیم که باید از سگ‌گردانی جلوگیری و با آن برخورد کنند و شهرداری موظف است در مکان‌های عمومی که احتمال آسیب رساندن سگ به انسان وجود دارد برای پیشگیری از وقوع جرم ممنوعیت ورود سگ را با نصب تابلوهایی اعلام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در توصیه‌ای به افرادی که سگ را به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌کنند، تأکید کرد: از ورود سگ به مکان‌های عمومی باید جلوگیری شود، اخیراً چندین مورد حمله سگ به انسان در سطح کشور موجب آسیب به مردم شده و برای پیشگیری از وقوع جرم درخواست می‌کنم سگ را به مکان‌های عمومی نیاورند.

محسن شاهمرادی همسر این زن باردار نیز از پیگیری ویژه دادستانی اصفهان از طریق کلانتری برای صدور دستورات لازم خبر داد.

 

نظر شما