شناسهٔ خبر: 34955469 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اکسیژن‌سازها را دوست داشته باشیم!

این‌که جنگل‌های جهان رو به نابودی‌اند؛ از موضوعات مهم جهان امروز است. این موجودات عزیز اکسیژن‌ساز و زندگی‌بخش‌اند، اما متأسفانه به‌دست ما انسان‌ها قتل‌عام می‌شوند.

صاحب‌خبر -

در یکی از گزارشهای مت گریث، فعال محیطزیست آمده است  که اروپائیان و آمریکاییها از مصرفکنندگان عمدهی محصولاتی مانند گوشتِ گاو، چرم و چوب هستند و در نابودی جنگلهای دنیا، سهم بهسزایی دارند.

متأسفانه درختان جنگلی، بیشتر از هرچیزی برای ایجاد چراگاههای جدید و گسترش دامپروری قطع میشوند. این موضوع در کشورهایی که بیشترین مساحت جنگلهای دنیا را دارند، مانند برزیل و اندونزی بیشتر مشاهده میشود.سرعت تخریب مناطق جنگلی در قارههای آسیا و آفریقا، روند سریعتری را طی کرده و این موضوع میتواند تبعات و بحرانهای جدی زیستمحیطی در پی داشته باشد.

در جهان،۴۹ درصد درختانی که قطع میشوند، بهطور غیرقانونی از دست میروند.  اما هنرمندان برای اینکه مردم دنیا را به اهمیت درختان حساس کنند، دست به کارهای گوناگونی میزنند. چندی پیش در متروی نیویورک این  هنر مفهومی (کانسپت) طراحی شده بود. در این اثر، میلهی مترو به تنهی درخت تبدیل شده است. چند سالی است در این شهر، طرحهایی برای تشویق مردم به حفظ محیطزیست اجرا میشود.

نظر شما