شناسهٔ خبر: 34955444 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار خوزستان:

افتتاح ۴۶۹ پروژه به مناسبت هفته دولت در خوزستان

استاندار خوزستان از افتتاح ۴۶۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت در خوزستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۳۹ پروژه روستایی و ۲۳۰ پروژه شهری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» عصر امروز (یکشنبه 3 شهریور) در جلسه شورای اداری خوزستان که در تالار امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد اظهار کرد: سال 98 به عنوان رونق تولید نام‌گذاری شده که همه مدیران برای عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی به منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشاند، همچنین در راستای تحقق شعار سال از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

 

استاندار خوزستان از افتتاح 469 پروژه با اعتباری بالغ بر 550 میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت در خوزستان خبرداد و افزود: از این تعداد، حدود 39 پروژه ملی، 220 پروژه استانی و سایر نیز 210 پروژه است.

 

وی با بیان اینکه 239 پروژه روستایی و 230 پروژه شهری است عنوان کرد: میزان اشتغالزایی پروژه های هفته دولت چهار هزار و 835 نفر و همچنین از نظر اعتبار سازمان بنادر و دریانوردی با اعتبار ۱۳۱ میلیارد تومان، توزیع برق استان با اعتبار 105 میلیارد تومان و شرکت گاز استان نیز با اعتبار 49 میلیارد تومان در رتبه های اول تا سوم هستند.

 

وی با اشاره به اینکه از نظر تعداد پروژه ها به ترتیب شرکت توزیع برق استان با 160 پروژه، بنیاد مسکن با 104 پروژه و شرکت شهرک های صنعتی با 59 پروژه، بیشترین میزان افتتاح پروژه را داشتند گفت: بیشترین پروژه های هفته دولت به ترتیب در شهرهای حمیدیه، آبادان و اهواز به بهره برداری رسیده و از نظر اعتبار هزینه شده نیز شهرهای بهبهان، شوشتر و مسجدسلیمان به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

 

شریعتی مسئول بازگشایی مدارس در شهرستان ها را فرمانداران عنوان کرد و اذعان داشت: بعد از خانواده، آموزش و پرورش مسئول تعالی بخشیدن به جامعه و نسل آینده بوده و تقویت این دو نهاد در اولویت سیاست گذاری های استان خوزستان است.

 

وی با بیان اینکه محرک هر جامعه نیروی انسانی و نه سرمایه های مادی یا منابع است تصریح کرد: طی این سال ها تلاش شده تا بحث آموزش را به عنوان یکی از موارد اصلی استان در دستور کار قرار دهیم و توسعه کمی مدارس (ساخت و ساز مدارس جدید، بهسازی و تعمیرات مدارس)، برچیده شدن مدارس کانکسی، شناسایی و جذب 2 هزار و 351 نفر از کودکان بازمانده از تحصیل، بورس تحصیلی جوانه ها ویژه دانش آموزان مناطق محروم در راستای عدالت آموزشی، اجباری کردن پیش دبستانی و همچنین انسداد مبادی بی سوادی را در دستور کار خود قرار دهیم.

 

وی ابراز کرد: کسب رتبه های برتر کنکور در سال جاری، ایجاد رضایتمندی از بورس تحصیلی دانش آموزان کم برخوردار استان از طریق آزمون سراسری استاندارد و با رعایت عدالت آموزشی و همچنین کسب رتبه های برتر دانش آموزان استان در جشنواره های خوارزمی، تربیتی، ورزشی و سلامت کشوری از جمله ثمره برنامه ریزی های در راستای توجه ویژه به آموزش و پرورش خوزستان است.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس، برخی از مدارس استان در جریان سیل و زلزله اخیر دچار آسیب دیدگی شده اند تاکید کرد: باید همه دستگاه های ذیربط با تمام توان در مدت باقیمانده مدارس را آماده حضور دانش آموزان کنند، بیش از 50 میلیارد تومان از طریق کمک خیران و اعتبارات دودلتی و همچنین اعتبارات نفت برای بازسازی مدارس مناطق سیل زده جذب شده است.

 

نظر شما