شناسهٔ خبر: 34955413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مبارزه با ظلم و باطل سنت خداوند است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کسی نمی‌تواند انقلابی باشد اما استکبار‌ستیز نباشد، مبارزه با ظلم و باطل سنت خداست و این سنت تعطیل بردار نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی اساتید بسیجی در دانشگاه فردوسی با بیان‌ اینکه بسیجی یعنی سنگرنشینی دفاع از انقلاب، گفت: امروزه مهم‌ترین موضوع ماندگاری انقلاب اسلامی است و در تاریخ هیچ کدام از انبیاء نداریم که ۴۰ سال حکومت اسلامی عمر کند، استکبار هم فهمیده است که اگر ۴۰ سال دوم شکل بگیرد دیگر جایی برای او نیست.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ما باید یک سلسله واقعیت‌هایی را بشناسیم، درک‌کنیم و به‌بصیرت برسیم و نقشه‌های راه را ارائه دهیم.

وی با اشاره به این بیان رهبری که انقلاب چون زنده است، دشمن دارد، عنوان کرد: نخستین واقعیت همین جمله رهبری است و اگر انقلاب زنده و اثرگذار نبود، دشمن نداشت و این دشمن داشتن به‌خاطر حیات داشتن آن است.

حاجی‌صادقی ادامه داد: دشمنی استکبار پایان‌پذیر نیست و علت اینکه نمی‌شود با مذاکره دعوا با جبهه استکبار تمام شود به این خاطر است که دعوا بر سر موجودیت است، چرا که نمی‌شود انقلاب و استکبار به اصول خود پایبند باشند و هر دو پا بر جا بمانند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: کسی نمی‌تواند انقلابی باشد اما استکبارستیز نباشد، مبارزه با ظلم و باطل سنت خداست و این سنت تعطیل بردار نیست، خداوند همیشه می‌گوید جبهه انبیاء باید با جبهه استکبار و شیاطین مبارزه کند و علت این مبارزه حق علیه باطل نمایان شدن جوهره انسان‌ها است. 

وی خاطرنشان کرد: دشمن و استکبار موجودیت خود را با وجود انقلاب اسلامی در خطر می‌بیند و اذعان می‌کند که انقلاب اسلامی مرگ تدریجی ما را رقم زده است، پس از جبهه استکبار و دشمنی که موجودیت خود را با وجود انقلاب اسلامی در خطر می‌بیند نباید انتظاری جز تهاجم و حمله داشت، آنچه مهم است این است که ما بتوانیم متناسب با هجمه‌های او قاطعانه موضع بگیریم و ایستادگی کنیم.

حاجی صادقی با اشاره به اینکه دشمن ما جبهه‌ای درست کرده است و این جبهه چهار ویژگی دارد، تصریح کرد: اولین ویژگی این است که این جبهه عظیم است و همه جا را فرا گرفته، اعم از حوزه، دانشگاه و بازار؛ دومین ویژگی وسیع بودن آن است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: سومین ویژگی آن نامتجانس بودن آن است، یعنی هم‌جنس نیستند اما مقابل جبهه انقلاب اسلامی جمع شده‌اند، در صورتی که رهبری می‌گوید شما که همجنس هستید و باید دارای تنوع باشید، چهارمین ویژگی قدرت رسانه‌ای و تبلیغاتی بالا جبهه استکبار است. 

وی عنوان کرد: در این جبهه آمریکا به‌عنوان سردمدار، رژیم صهیونیستی، حکام کشورهای عربی مانند عربستان، کشورهای اروپایی، منافقین، متحجرین داخلی که تلقی آن‌ها از دین تلقی غلط است و سکولارهای داخلی وجود دارند و جنگ احزاب را در مقابل ما به راه انداخته‌اند.

حاجی صادقی بیان کرد: جبهه احزاب مختلف و نامتجانس برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی سعی دارد ارکان انقلاب و عناصر ماندگار آن را با کارگردانی و پشتیبانی فکری و عملی انقلابیون و به‌دست خود آن‌ها درهم بشکند و از کار بیندازد. 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه انقلاب چهار ستون و رکن دارد، عنوان کرد: اولین ستون و موتور حرکت اسلام است، راننده این موتور و ستون دوم ولایت و رهبری است، رکن سوم نیز حضور و مشارکت مردم و رکن پایانی روحیه و فرهنگ مبارزه با استکبار و ظلم است که برعکس سه رکن اول که سلبی هستند رکن آخر ایجابی است، این چهار ستون است که انقلاب را نگه داشته است. 

وی خاطرنشان کرد: دشمن برای اینکه بتواند نیروهای انقلابی را باز بدارد، اقدام به ایجاد انحراف در فکر، اندیشه، باورها و انحراف در عمل به‌صورت موازی با هم و همراه برنامه‌های خاص کرده است.

حاجی صادقی ادامه داد: دشمن به‌دنبال این است که استقامت فکری را در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها بشکند و استقامت عملی نخبگان را از بین ببرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن برای از بین بردن استقامت فکری و عملی اقداماتی انجام داده است، عنوان کرد: این اقدامات شامل تغییر ذائقه فرهنگی مردم است که جای خواسته‌های ارزشی و معنوی را خواسته‌های دنیوی می‌گیرد، تغییر ذائقه سیاسی نخبگان این است که گفتمان مقاومت تبدیل به گفتمان سازش، جهانی شدن و همراهی با جریان سلطه شود.

وی افزود: تغییر تقابل اعتقادی و مبنایی به‌تقابل استراتژیک و راهبردی، تلاش برای تضعیف محوریت ولایت و اقتدارزدایی از رهبری که می‌گویند باید خطوط قرمز رهبری را تغییر داد و همانند علی(ع) او را مجبور به‌پذیرش مذاکره و همراهی با دشمن کرد، اقدام بعدی تضعیف اقتدار و عزت ملی در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی است، در صورتی که ما باید در همه زمینه‌ها پیشتاز باشیم.

حاجی صادقی ادامه داد: انقلابی‌زدایی از کلمه انقلاب و دو قطبی‌سازی و القای تقابل‌های دروغین مانند علم یا ایمان، انقلابی‌گری یا اعتدال و حمایت از جریان‌های غرب‌گرا و فشار‌های عملی مانند تحریم‌ها از سایر اقدامات دشمن بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ما در در انقلاب اسلامی و نظام ولایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی داریم، اظهار کرد: ما باید مهارت و هنر تبدیل تهدید به‌فرصت را که در زندگی همه امامان مشهود بوده است، سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی افزود: از جمله اقدامات برای کسب این مهارت اعتماد به‌نفس و خودباوری، مجاهدت علمی، اذعان و باور به اینکه جبهه استکبار با اصل انقلاب مشکل دارد نه با انرژی هسته‌ای ما، استقامت فکری و عملی، توجه به این واقعیت که سازش هزینه‌های بیشتری از مقاومت دارد، بصیرت‌افزایی نسبت به اهداف و برنامه‌های دشمن، تلاش علمی و عملی برای چهار ستون و رکن انقلاب اسلامی است. 

حاجی صادقی ادامه داد: از دیگر اقدامات به صراحت، شجاعت و قاطعیت در برابر قداست‌زدایی‌ها و انحراف‌ها، مطالبه‌گری از ارگان‌های مختلف مانند مجلس شورای اسلامی، هیأت‌دولت، قوه قضائیه، سپاه پاسداران، رسانه‌ها و نهادهای انقلابی، حمایت و تقویت و سرمایه‌گذاری بر روی اقتدار ملی و آمادگی همه جانبه در عرصه‌های علمی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی، تقویت روحیه جهادی، انقلابی و فرهنگ جهادی، تقویت ولایت‌محوری، به نمایش گذاشتن عظمت، قدرت و اقتدار انقلاب و گسترش فرهنگ بسیجی و گفتمان آن می‌توان اشاره کرد.

انتهای پیام/ 70051

نظر شما