شناسهٔ خبر: 34955392 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

ذوالقدر نماینده تهران: تاج گفت ورزشگاه‌ها در شهرستان‌ها آماده‌ و آزادی همچنان مشکل دارد

آقاي تاج گفت كه با استانداران مكاتبه شده است، آنهايي كه ميزباني را گرفته اند بايد همه شرايط و معيارها را رعايت كنند. وجود گيت،شماره دار كردن صندلي ها و شماره نصب كردن بايد در ورزشگاه‌ها رعايت شود .

صاحب‌خبر -

سیده فاطمه ذوالقدر  با اشاره به جلسه امروز کمیسیون فرهنگی با موضوع بررسی علل و عوامل خشونت در ورزشگاهها گفت: در این جلسه آقاي تاج، معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت ورزش ،آقاي صالحي از نيروي انتظامي ،رئیس سازمان لیگ و مرکز پژوهش ها حضور داشتند .

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با عصرایران ادامه داد:  آقایان قول داده بودند قبل از آغاز ليگ يكسري اقداماتي را براي كاهش و كنترل خشونت ها انجام دهند که در جلسه امروز مجموع اقدامات به این منظور را تشریح کردند ،آقاي تاج گفت كه با استانداران مكاتبه شده است، آنهايي كه ميزباني را گرفته اند بايد همه شرايط و معيارها را رعايت كنند. وجود گيت،شماره دار كردن صندلي ها و شماره نصب كردن بايد در ورزشگاه‌ها رعايت شود .

وی ادامه داد: همچنین آقاي تاج گفت كه شرايط براي ايجاد امنيت و آرامش در ورزشگاه‌ها در شهرستان‌ها آماده است و فقط شايد در ورزشگاه آزادي در چند بازي اول مشكلاتي باشد اما بعد از چند بازی قابل كنترل است .

وی اضافه کرد: آقای تاج تاکید کرد که جلساتي با نيروي انتظامي ،سردار رحميي ،شوراي تامين و صداوسيما داشتند كه درگيرها و خشونت ها را در ورزشگاه‌ها كاهش دهند .

نماینده مردم تهران در مجلس  تاکید کرد: همچنين بر ساماندهي رسانه ها و اينكه متناسب با ظرفيت ورزشگاه ها كارت رسانه صادر شود تاکید شد. ‌‌


آقاي صالحي از نيروي انتظامي نيز گفت كه بسياري از موارد برای ایجاد امنیت و آرامش کامل در ورزشگاه‌ها هنوز رفع نشده است و٢٣مورد مشكل وجود دارد كه بايد رفع شود كه از آن جمله مشكل پاركنيك ها است که هنوز پابرجاست .

وی با اشاره به سخنان نمایندگان در این جلسه گفت: نماينده های حاضر در جلسه نیز گفتند بايد در ورزشگاه‌ها فرمانده ثابت مشخص شود كه اگر مشكلي ايجاد شود وي پاسخگو باشد كه آقاي تاج تاكيد داشت خود نيروي انتظامي باید یک فرماندهی ثابت در ورزشگاه‌ها تعیین کند که کنترل امور را در ورزشگاه‌ها در دست داشته باشند.

ذوالقدر ادامه داد: همچنین نمایندگان در مورد استفاده بیشتر از مربیان داخلی تاکیداتی داشتند و گفتند دلیلی ندارد که این همه پول برای مربیان خارجی پرداخت شود و تا آنجایی که امکان دارد از مربیان داخلی استفاده شود.

وی از دیگر مسایل مطرح شده در جلسه امروز را بحث ضعیف بودن امکانات رفاهی از جمله بوفه های مواد غذایی در ورزشگاهها عنوان کرد و گفت : در این جلسه مطرح شد که مديريت همه جانبه و كار فرهنگي در ورزشگاه‌ها انجام شود و كانون هوا داران تشكيل شود كه هرباشگاه. ٢٠٠نفر از هوادارن را مامور ایجاد امنیت و آرامش در ورزشگاه‌ها کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما