شناسهٔ خبر: 34955385 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمایت آمریکا از حملات پهپادی رژیم صهیونیستی به سوریه

وزرات خارجه آمریکا اعلام کرد وزیر خارجه این کشور در گفت‌و‌گوی تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی از حملات پهپادی این رژیم به سوریه حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

حمایت آمریکا از حمله پهپاد‌های رژیم صهیونیستی به سوریهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور در گفت‌و‌گوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حمایت واشنگتن را از آنچه حق این رژیم برای دفاع از خود خوانده و از حملات پهپادی آن به سوریه اعلام کرد.

در این بیانیه ادعا شده: پمپئو و نتانیاهو درباره سوءاستفاده ایران از جایگاه خود در منطقه برای تهدید رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کردند و وزیر خارجه آمریکا حمایت واشنگتن از اسرائیل را اعلام کرد.

مایک پمپئو در حساب توئیتری خود مدعی شد: «امروز درباره حملات هوایی اخیر اسرائیل در سوریه با نتانیاهو صحبت کردم. من از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر تهدیدات ایران و اقدامات پیشگیرانه در مقابل حملات قریب الوقوع علیه دارایی‌های اسرائیل حمایت کردم!»

خبرگزاری‌های سوریه امروز از چندین حمله موشکی و پهپادی اسرائیل به دمشق خبر دادند.

بنا به گزارش سانا، خبرگزاری رسمی سوریه، پدافند هوایی ارتش این کشور دست‌کم ۸ موشک رژیم صهیونیستی را رهگیری و منهدم کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در اقدامی کم‌سابقه حمله هوایی به پایتخت سوریه را تایید کرد و مدعی شد این حمله با هدف «جلوگیری از ارسال پهپاد‌های تهاجمی از سوی ایران» به حریم هوایی فلسطین اشغالی بوده است.

خبرنگار روزنامه «جروزالم پست» در صفحه شخصی توئیتر خود با اشاره به اینکه حملات هوایی به جنوب دمشق هنوز به پایان نرسیده، خبر داد که ارتش اسرائیل چند سامانه پدافندی «گنبد آهنین» برای استقرار در شمال فلسطین اشغالی اعزام کرده است.

گفته می‌شود پس از حمله موشکی به سوریه تمام جوخه‌های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی «از بیم پاسخ ایران، سوریه یا حزب‌الله» به حالت هشدار درآمده و جنگنده‌های اسرائیلی نیز به پرواز در حریم هوایی لبنان ادامه می‌دهند.

ساعاتی پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق یکی از اعضای جنبش حزب‌الله لبنان در تماس با خبرگزاری «رویترز» بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد که دو پهپاد جاسوسی متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب بیروت سقوط کردند.

انتهای پیام/

نظر شما