شناسهٔ خبر: 34955347 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

اجلاس پیرغلامان حسینی پنجم شهریور برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم

محمدمهدی رحمتی اعلام کرد که دوره هفدهم اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی از پنجم تا هشتم شهریور برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

تولید قطعه اختصاصی برای اهالی رادیو نمایش

قطعه موسیقی «آخرین بازیگر» به طور اختصاصی برای رادیو نمایش تولید شد. گروه آوان به خوانندگی میلاد و مهرزاد عسگری، تولید این اثر موسیقیایی را بر عهده داشت که قرار است از این پس به عنوان نماد رادیو نمایش از این شبکه پخش شود.

در این قطعه که توسط «مهرزاد عسگری» (آهنگسازگروه آوان) ساخته و تنظیم شده، نوازندگانی چون میلاد عسگری (کاخن)، حامد زمانی (گیتار)، احسان نی زن (کمانچه) به نوازندگی پرداخته‌اند و خوانندگی آن را میلاد و مهرزاد عسگری برعهده داشته‌اند. همچنین ترانه این قطعه توسط یدالله گودرزی سروده شده و شعیب عرب تنظیم آن را بر عهده داشته است.

میلاد عسگری خواننده گروه آوان هدف از ساخت این قطعه را برای رادیو نمایش، فاخر بودن این شبکه رادیویی به لحاظ حضور بازیگران پیشکسوت و حرفه ای عرصه نمایش رادیویی دانست و تاکید کرد : آشتی مخاطبان ایرانی با شعر اصیل و کهن ایرانی و تلفیق آن با موسیقی کلاسیک و پاپ از اهداف مهم گروه موسیقی آوان است و در تولید این قطعه تلاش شده تا اثر قابل تاملی با موضوع بازیگری و زندگی به علاقه‌مندان عرصه موسیقی ارائه شود.

در ادامه می‌توانید قطعه "آخرین بازیگر " را که توسط این گروه ساخته و اجرا شده را بشنوید.

نیما کرمی مجری مسابقات جهانی مهارت از شبکه آموزش

مسابقات جهانی مهارت2019 که امسال در کازان روسیه برگزار و از شبکه هفت سیما پوشش داده می‌شود.

چهل و پنجمین مسابقه جهانی مهارت در شهریور 98 در کارزان روسیه (2019)برگزار می‌شود که اعضای تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران نیز به این مسابقه اعزام شده‌اند.

این مسابقات امروز ساعت 13:20، با اجرای نیما کرمی به صورت زنده از شبکه هفت سیما پخش می‌شود و پس از آن هر دو ساعت به طور متناوب در بین برنامه ها به صورت زنده آین مسابقات پوشش داده می شود.

مهدی مرادمند (رشته کابینت سازی از اصفهان)، حسین مکتوبیان بهارانچی رشته فناوری وب از اصفهان، مهیار جباری رشته راهکارهای نرم افزاری برای تجارت از استان البرز، رضا آبا حلی زاده رشته جواهرسازی از تهران، حسین نصیری رشته فناوری اتومبیل از استان زنجان، اوین رشیدی رشته فناوری طراحی گرافیک از کرمانشاه، حمیدرضا رضایی رشته تاسیسات الکتریکیاز استان گلستان، پارسا یوسفی رشته مدیریت سیستم های تحت شبکه از استان هرمزگان، مرتضی امیدی رشته طراحی مهندسی مکانیک از استان همدان، امیررضا دهقانی رشته فناوری آب از استان یزد و علی فاتحی هفدران رشته جوشکاری از استان آذربایجان شرقی اعضای تیم اعزامی جمهوری اسلامی ایران به مسابقات جهانی مهارت کازان روسیه هستند.

مسابقات جهانی مهارت بزرگترین رویداد آموزشی حرفه‌ای است که هر دو سال یک بار در کشورهای مختلفی برگزار می‌شود. رقابت‌کنندگان از بیش از 60 کشور در مسابقات شرکت می‌کنند و در رشته‌های مختلفی با استانداردهای جهانی آزمایش می‌شوند.

امسال بیش از هزار و ششصد جوان از 60 کشور با 56 محور به رقابت خواهند پرداخت که در کازان روسیه برگزار خواهد شد و از ایران نیز یازده جوان در یازده رشته حضور خواهند داشت.

وزیر بهداشت مهمان امشب نگاه یک

همزمان با آغاز هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) برنامه نگاه یک، امشب میزبان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

در این برنامه قرار است دکتر"سعید نمکی" وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره عملکرد این وزارتخانه در یکسال گذشته و برنامه های سال جاری وزارت بهداشت با مردم گفتگو کند.

برنامه نگاه یک به تهیه کنندگی حسن نهضت و اجرای مهدی مهدی قلی، حوالی ساعت 23 از شبک یک سیما به روی آنتن می رود.

یزد میزبان اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی

محمدمهدی رحمتی رئیس بسیج صداوسیما در گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: دوره هفدهم اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به همت بسیج سازمان صداوسیما و استانداری یزد از پنجم تا هشتم شهریور برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره از بیش از 6 صد نفر از ماداحان، خبرنگاران و مهامانان ملی و خارجی دعوت شده تا در این اجلاس حضور یابند. قدردانی از 30 پیرغلام ملی، مداح و واعظ خارجی 70تا90 ساله از ویژگی‌های این دوره از اجلاس است.

رئیس بسیج صداوسیما تأکید کرد: رونمایی از شماره ثبت ملی و اجرای مراسم آیینی «عزاداری سنتی»، تجلیل از شاعران اهل‌بیت(ع) و انقلاب اسلامی، تجلیل از مقام شامخ شهید محراب «آیت‌الله صدوقی»، تجلیل از مقام ارزشمند مرحوم «حجت‌الاسلام کافی»مرثیه سرا و روضه خوان اهل‌بیت(ع)، تجلیل از مفاخر ادب فارسی و آیینی استان «مرحوم مهدی آذری یزدی»، تجلیل از هنرمند سینما و تلویزیون، تجلیل از ورزشکاران مداح، برگزاری نشست بین‌المللی با حضور مهمانان خارجی و آیین تحویل پرچم آستان مقدس اباعبدالله الحسین(ع) به استاندار میزبان دوره هجدهم از جمله برنامه‌های این اجلاس است.

تلویزیون «رسم عاشقی» را بازپخش می‌کند

سریال «رسم عاشقی» به کارگردانی سعید سلطانی از یکشنبه سوم شهریورماه ساعت 23 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

این سریال محصول سال 83-84 شبکه تهران است که به تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه و با بازی محمدعلی کشاورز، لاله اسکندری، سروش صحت، مینا جعفرزاده، محمود عزیزی، افسانه پاکرو و.. به روی آنتن رفت. این سریال در 24 قسمت 45 دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است.

در خلاصه سریال رسم عاشقی آمده است: مهرماه 1320 است. چند روزی که رضاخان از مملکت گریخته و هرج و مرج بر همه جا حاکم شده و شهر در قبضه نیروهای نظامی خارجی قرار گرفته است.استا ابراهیم خان مرد متمول و صاحب منصبی است که قصد دارد طوبی را به عقد خود درآورد . یوسف که جوان جاهل و لاابالی است.

فضای هرج و مرج شهر را مناسب اعمال خلاف خود می یابد. روزی او با پیرمردی آشنا می شود که همراه دختر ی به نام طوبی به تهران آمده تا نزد ابراهیم خان برود . در طول راه به خاطر شیوع بیماری تیفوس و قحطی، پیرمرد در بستر مرگ می افتد اما قبل از مرگ بخاطر رشادت جوانی به نام یوسف (سروش صحت) در رفع مزاحمت گروهی از اراذل و اوباش، طوبی را به او می سپارد تا به تهران بیاورد و اتفاقات بعدی داستان را به سمت و سویی دیگر می برد.

سریال «رسم عاشقی» از شنبه تا پنج شنبه هر هفته ساعت 23 پخش و تکرار آن ساعت 19 روز بعد خواهد بود.

«هشت‌‎و نیم دقیقه» روی آنتن آی‌فیلم

سریال تلویزیونی «هشت‎ونیم دقیقه» از امروز شنبه دو شهریور، برای مخاطبان شبکه آی‌فیلم در کشورهای فارسی‌زبان منطقه روی آنتن می‌رود.

مجموعه تلویزیونی «هشت‎ونیم دقیقه» محصول شبکه دو سیما به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، هر شب از آی‌فیلم2 پخش می‌شود. شبنم قلی‌خانی، سام درخشانی، آشا محرابی، بهرنگ علوی، مزدک رستمی، الهه حصاری، فرناز رهنما و پژمان بازغی از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند. این سریال، قصه یکتا را روایت می‌کند که با فرزندش پس از مرگ همسر و پدر همسرش در یک تصادف رانندگی به ‌واسطه توطئه‌ای در شرایط نامناسب مالی قرار می‌گیرند. این زن برای گرفتن حق خود اقداماتی انجام می‌دهد...

این مجموعه تلویزیونی از شنبه دوم شهریور، هر شب ساعت 20 به‌وقت تهران و کابل و ساعت 20:30 به‌وقت دوشنبه تاجیکستان روی آنتن می‌رود. بازپخش آن نیز در سه‌ نوبت به فاصله شش ساعت خواهد بود.

برنده مسابقه استعدادیابی اتریش مهمان شبکه چهار

«اریک اشپیتزر مارلین» ـ طراح صدا، آهنگساز اتریشی و یکی از برندگان مسابقه استعدادیابی ـ مهمان این هفته برنامه «خیلی دور، خیلی نزدیک» است.

اشپیتزر مارلین در نوجوانی برنده مسابقه ملی استعدادیابی اتریش در زمینه موسیقی شد. اما پس از مدتی کار در هلند و انگلستان، به نیویورک رفت و در استودیوی جان لنون مشغول به کار شد. فعالیت‌های حرفه‌ای او در طراحی صدا توجه ورنر هرتزوگ را جلب کرد. همکاری آنها سرآغاز یک رابطه حرفه‌ای و صمیمی طولانی بین این دو هنرمند بود که تا امروز ادامه یافته و هرتزوگ حتی آهنگسازی برخی آثارش را هم به او سپرده است.

این استاد آکادمی فیلم وین تکنولوژی و صنعت موسیقی امروز را دشمن و نابود کننده خلاقیت و تخیل می‌داند و نگران عواقب «شهرت‌های یک شبه» در عالم هنر است که ناشی از فناوری‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی است.

بسیار سفر می‌کند و فروتنانه مشتاق آموختن از فرهنگ‌های مختلف است؛ از شرق و غرب آسیا تا آمریکای لاتین. در آثار موسیقایی‌اش هم میراث فرهنگ و هنر شرق و غرب را به کار گرفته است. با معانی و مفاهیم اخلاقی قرآن آشنایی دارد و می‌گوید از آوای کلام قرآن لذت برده و در زمینه موسیقی عرفانی هم فعالیت‌هایی داشت است. ساکن روستایی در حومه وین است و با امام جماعت پاکستانی آن روستا هم رابطه صمیمانه‌ای دارد.

این گفتگو امشب ساعت 21:30 از شبکه چهار سیما به روی آنتن می‌رود.

«خیلی دور خیلی نزدیک» به تهیه‌کنندگی مصطفی پورمحمدی در 13 قسمت 50 دقیقه‌ای در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما تهیه و تولید شده است.

سیر مبارزات حاج مهدی عراقی در مستند «یکه سوار»

مستند «یکه سوار» مروری بر چهار دهه زندگی و مبارزات حاج مهدی عراقی است و از ماجرای آشنایی او با شهید نواب صفوی تا شهادت را روایت کرده است.

شهید مهدی عراقی از اعضاء فدائیان اسلام و از پایه‌گذاران اولیه حزب مؤتلفه اسلامی در ایران بود. او پس از انقلاب اسلامی به عنوان اولین مسئول زندان قصر تهران انتخاب شد و سپس به ریاست شورای مرکزی بنیاد مستضعفان درآمد. گروهک فرقان در 4 شهریورماه 1358، مهدی عراقی و پسرش حسام را ترور کرد.

مراسم رونمایی از مستند «یکه سوار» به همت مرکز بسیج صداوسیما ، روز یک‌شنبه سوم شهریور ماه در باغ موزه زندان قصر برگزار خواهد شد.

این مستند محصول گروه تولید بسیج صداوسیما است.

نظر شما