شناسهٔ خبر: 34953706 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

گواردیولا: داوید سیلوا یکی از بهترین بازیکنانی است که تاکنون دیده ام؛ باید به جای 7 امتیاز، 9 امتیاز کسب می کردیم

شهروز حدادیان

پپ گواردیولا به تمجید از دو ستاره تیمش داوید سیلوا و رحیم استرلینگ پرداخت.

صاحب‌خبر -

طرفداری - در ادامه هفته سوم لیگ برتر انگلیس، بورنموث و منچسترسیتی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 3-1 به سود سیتی خاتمه یافت. پپ گواردیولا در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی ابتدا به تمجید از کاپیتان تیمش پرداخت که برای چهارصدمین بار برای این تیم به میدان رفت:

داوید سیلوا فوق العاده خوب بازی کرد. داوید در این نوع بازی ها - دفاع چند لایه و فضاهای کم - بسیار خوب است. او یکی از بهترین بازیکن هایی است که تاکنون دیده ام.

وی در خصوص بازی گفت:

بازی دشواری پیش رو داشتیم و البته ما این موضوع را از قبل می دانستیم. در چند مورد نیاز به پیشرفت و بهبود داریم و بسیار خوب است که وقتی در بازی ها موفق به کسب برد می شویم، این اتفاقات رخ می دهد. اما ما این موضوع را می دانستیم که آن ها در استفاده از سیستم 1-4-5 در عمق، استفاده از توپ های بلند با بازیکنانی همچون کینگ، ویلسون و بیلینگ، پرتاب های اوت لویس کوک و ضربات شروع مجدد نزدیک محوطه جریمه عملکرد بسیار خوبی دارند و حتی گاهاً قویتر از ما هستند. اما کیفیت بازیکنان ما تفاوت ها را ایجاد کرد و موجب شد پیروز مسابقه شویم. ما باید در محوطه خود مستحکم تر باشیم، اما انجام بازی در ساعت 2 یک روز آفتابی ریتم حرکت تیم را ضعیف می کند و ما می دانستیم کار دشواری پیش رو داریم، اما آن را حل و فصل کردیم. ما تاکنون موفق به کسب هفت امتیاز شده ایم، ولی می بایست 9 امتیاز کسب می کردیم، اما همه چیز خوب است. 

گواردیولا همچنین به تمجید از استرلینگ پرداخت و گفت:

خوب است وقتی بازیکنان به این درک می رسند که ما به عنوان یک گروه چه کاری می خواهیم انجام دهیم. تصور می کنم که او اسقبال زیادی از گفتگوهای بینمان کرده است. میکل آرتتا و من بارها با استرلینگ صبحت کرده ایم. این خوب است زمانیکه آن ها احساساتی شبیه به: "اوه، چرا همیشه من تحت فشارم یا همیشه از من انتقاد می شود." را نداشته باشند. در مقایسه با سه فصل پیش که ما به اینجا آمده ایم، او تبدیل به بازیکنی باورنکردنی و استثنایی بدل شده است. هر سه روز بازی می کند، مصدوم نمی شود، دائماً در حال دویدن است به لحاظ ژنتیکی بسیار قوی است. در دیدار امروز موفق به خلق موقعیت های زیادی نشدیم، اما با این وجود رحیم باز هم موفق شد برایمان گلزنی کند و این بسیار برای ما خوب است. او در حال حاضر بازیکن و تمام کننده بهتری نسبت به سال 2016 است. معمولاً برای وینگرها گل زدن کار ساده ای نیست، زیرا آن ها از دروازه دور هستند، اما او از یک سمت به سمت دیگر حرکت می کند و حس باورنکردنی هنگام ورود به محوطه جریمه با سرعت بالایش ایجاد می کند. او در این مورد خارق العاده است. بعضی بازیکنان خوب بازی می کنند، اما در زمینه گلزنی و پیدا کردن دروازه عملکرد خوبی ندارند. اما او به خوبی می داند که دروازه کجاست.

نظر شما