شناسهٔ خبر: 34953075 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اعلام برگزیدگان بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان

بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان با اعلام و تقدیر از برگزیدگان به کار خود خاتمه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، عصر امروز (یکشنبه سوم شهریور) در سالن اجتماعات آیت‌الله حیدری دانشگاه ایلام برگزار شد.

رضوان صادق‌زاده، دبیر بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در این مراسم ضمن تقدیر از میزبانان ایلامی جشنواره گفت: مشکلاتی در برگزاری جشنواره بود که جزء خاصیت آن است، به دلیل اینکه هر سال جابجا می‌شود، 

اما جنبه‌های مثبتش آنقدر زیاد اَت که می‌توان از مشکلانش چشم‌پوشی کرد.

در این جشنواره در رشته ارتباط تصویری، جوانی به نام مهدی حقیقی وجود داشت که سه روز قبل از آغاز جشنواره از دنیا رفت. همچنین داور دوست‌داشتنی به نام شهرام رضایی در که ۲۶ روز پیش بر اثر سانحه تصادف از دنیا رفت.

اما در این جشنواره اتفاقات مثبتی هم بود، مثلا خانمی بود که باردار بود اما در جشنواره شرکت کرد. یا پسری بود که ۲ روز قبل از جشنواره سرباز شد اما خود را به جشنواره رساند. یا دختری که ۲۴ سال و ۳۵۷ روز سن دارد و اگر جشنواره کمی دیرتر برگزار می‌شد، حسرت حضور در جشنواره به دلش می‌ماند. 

عمران خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در سخنانی کوتاه گفت: شعار «ایران فقط تهران نیست» در این جشنواره محقق شد و معاونت هنری ارشاد ثابت کرد ایلام هم پاره تن ایران است. 

هادی مظفری، مدیرکل تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم گفت: امکان چاپ چهار رنگ بولتن در استان مهیا نبود، به همین دلیل در تهران چاپ و به یک تاکسی دربست سپرده شد تا امشب به ایلام برسد و تقدیم شرکت‌کنندگان شود.

وی سپس یادداشتی را خطاب به هنرجویان حاضر در جشنواره قرائت کرد و گفت: اینکه نام شما ۱۲۷ نفر را منتشر کردند، حتما شایستگی حضور در جشنواره را داشته‌اید و پیش از سفر، نامه‌های اساتید تجسمی به جوان هنرمند ایرانی را بازخوانی کنید. 

* تجلیل از استاد خوشنویسی اهل ایلام

در ادامه مراسم، از «علی اشرف صندوق آبادی» استاد خوشنویسی اهل ایلام تقدیر به عمل آمد. 

صندوق‌آبادی سپس یک تابلوی خوشنویسی شده با خط خودش را به پروفسور محمد علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام تقدیم کرد.

علی‌اکبری پس از دریافت این هدیه گفت: افتخارم این است که عمر خودم را صرف جوانان کرده‌ام و امیدوارم حضور شما جوانان در ایلام، خاطره خوبی در زندگیتان باشد.

وی افزود: می‌توانستیم در پاسخ به میزبانی از رویدادها خیلی ساده بگوییم دانشگاه تعطیل است اما به خاطر روی دو نفر قبول کردیم: یک، استاد برجسته ایلام و ایران، علی‌اشرف صندوق‌آبادی و دوم، عمران خودآموز. 

علی‌اکبری افزود: در دانشگاه ایلام ۱۷ کانون فرهنگی و هنری دایر است که از جمله آن‌ها موسیقی، تجسمی و تئاتر است و ما دانشگاه را نه با دستور که با فرهنگ و هنر اداره می‌کنیم. 

سپس بیانیه هیأت داوران قرائت و در آن تأکید شد همه جوانان حاضر در این جشنواره، در حکم برگزیده را دارند. 

 

 

پایان‌بخش این مراسم، اعلام برگزیدگان و اهدای جوایز غیرنقدی و نقدی ۲ میلیون تومانی بود که بدین شرح مورد تقدیر قرار گرفتند:

- ارتباطات تصویری (پوستر): زهرا انصاری از بندرعباس

- تصویرسازی: زینب قانعی بافتی، از آزادشهر (استان یزد) 

- خوشنویسی: مسعود نظری نژاد، از اهواز

- طراحی: الهام سلطان محمدی، از تهران

- عکاسی: بهرام بیات، از زنجان

- مجسمه‌سازی: زهرا دیاریان، از تهران

- کاریکاتور: عارف نیازی، از کرمانشاه

- نقاشی: ثمین قوچی، از تهران

- نگارگری: فاطمه مورالیانی، از مشهد

بهرام عظیمی در میانه تقدیر از برگزیدگان گفت: عجیب است که همیشه فرصت برای سخنرانی مسئولان فراهم است اما به جوانی که لوح تقدیر گرفته می‌گویند روی صحنه نیا و فقط برگزیده بیاید، در حالی که او هم حق دارد روی صحنه بیاید.

انتهای پیام/

نظر شما