شناسهٔ خبر: 34952675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

همه کودکان سهامدار جشنواره کودک شدند؟!

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، پنجمین روز جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در حالی گذشت که بسیاری از فیلم های سینمای ایران و خارج از کشور اکران

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، پنجمین روز جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در حالی گذشت که بسیاری از فیلم های سینمای ایران و خارج از کشور اکران و نشست خبری اغلب فیلم های ایرانی نیز برگزار شد.

این جشنواره که افتتاحیه آن در باغ غدیر اصفهان برگزار و با استقبال خوب مردمی رو به رو بود، این روزها پردیس سینما ساحل اصفهان، پردیس سینمایی سیتی سنتر و سینما چهارباغ اصفهان را درگیر تب و تاب برگزاری خود کرده است و رفت و آمد کودکان و نوجوانان به همراه خانواده هایشان حس و حال خوشایندی را به مردم منتقل کرده است.

از سویی دیگر وجود نمادهای هرچند اندک شهری به زیبایی شهر کمک کرده است، اجراهای خیابانی حاشیه جشنواره هم به خوبی توانسته مردم را به سمت خویش فرا بخواند و به عقیده بسیاری این حاشیه ها و اجراهای خارج از محیط سینما برای عموم مردم مفرح تر و قابل استفاده تر از دیگر برنامه های جشنواره محسوب می شود؛ چرا که هم استفاده از آن رایگان است و هم فضای باز اطراف آن محدودیت برای تعداد مشاهده کنندگان ایجاد نمی کند.

از میان سینماهای شرکت داده شده در جشنواره رتبه اول استقبال مردمی از آن پردیس سینمایی ساحل، رتبه دوم از آن پردیس سینمایی سیتی سنتر و رتبه سوم نیز به سینما چهارباغ اصفهان تعلق گرفته است.

 هر چند با همه این اوصاف باز هم کودکان بی بضاعت و کودکان کار در زمره محروم ترین کودکان استان از این جشنواره محسوب می شوند. دیدن کودکان کاری که در اطراف میدان انقلاب به گل فروشی و دست فروشی مشغولند و یا آن دسته اندکی که جلوی درب ورودی سینما با التماس از مردم می خواهند برایشان یک بلیت بخرند تا بتوانند برای دیدن فیلم وارد سینما شوند، باعث می شود صحت حرف منتقدینی که با اصرار می خواهند به فرض برگزاری جشنواره، زمان برگزاری آن در مهرماه باشد تا کودکان مدارس محروم هم تحت لوای مدرسه بتوانند اندکی از برنامه های جشنواره بهره مند شوند را بهتر متوجه می شویم.

این روزها عدم برگزاری منظم کارگاه ها و نشست های خبری فیلم ها خود یکی از عوامل نارضایتی اصحاب سینما و رسانه شده است و به یکی از حاشیه های مهم جشنواره ود و نوجوان اصفان مبدل شده است.

جشنواره به روز ششم خود رسیده است و فردا به انتظار اختتامیه آن هستیم، این در حالی است که به گفته بسیاری از منتقدین و البته مردم فیلم های این دوره از جشنواره بیشتر در مورد کودک و یا به بهانه کودک عرضه شد و در این میان به نسبت جشنواره های سالهای قبل کمتر شاهد اکران فیلمی برای کودکان بودیم، البته در این میان برخی کارگردانان سینمای کودک معتقدند فیلمهای درباره کودکان نیاز جامعه امروز است.

با تقسیم بندی فیلمهای جشنواره به درباره کودک و برای کودک موافق نیستم

 کارگردان فیلم «اقیانوس پشت پنجره» در این ارتباط اظهار داشت: واژه هایی با عنوان فیلم برای کودک و درباره کودک مدتی است که در ادبیات سینمایی رایج شده که در اساس من موافق آن نیستم.

بابک نبی زاده ادامه داد: به نظر من امروزه نیاز ما به فیلم هایی درباره کودک است زیرا تکنولوژی در زندگی رسوخ کرده است و سینما باید به سمتی برود که راه چاره ای پیدا کند که بتواند بر این مسئله فائق شود.

وی با تاکید بر اینکه تهیه کننده این فیلم با علم به این مطلب که این فیلم برای کودکان ساخته می شود برای ساخت آن سرمایه گذاری کرد، تاکید کرد: تمام هدف این تیم ساخت فیلمی درباره کودکان بود.

46

انتهای پیام

نظر شما