شناسهٔ خبر: 34952131 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۵ نوع حمایت از استارتاپ ها در شرکت شهرک های صنعتی اصفهان ارائه می شود

اصفهان - ایرنا - معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی اصفهان گفت: ۱۵ نوع حمایت از استارتاپ ها و ایده های برتر کسب و کار در زمینه های زیرساختی، توسعه فناوری و تجاری سازی توسط این شرکت ارائه می شود.

صاحب‌خبر -

استارتاپ (Startup) به معنای کسب و کار جدیدی است که حول محور فناوری شکل گرفته است و ظرفیت رشد بالایی دارد. 

سید مسعود حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حمایت ها از استارتاپ ها و ایده هایی صورت می گیرد که در رویدادهای مختلف، برتر و منتخب شدند و ظرفیت جذب سرمایه گذار و تجاری سازی را دارند.

وی حمایت های زیرساختی از این شرکت های نوپا را استقرار رایگان در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار به مدت ۶ ماه، کمک هزینه بکارگیری نیروی انسانی به مدت یک سال به میزان ۵۰ درصد و کمک هزینه خرید دستگاه رایانه تا میزان ۵۰ درصد عنوان و اضافه کرد: برخی از حمایت های صورت گرفته در بخش توسعه فناوری نیز شامل برگزاری دوره های آموزشی و کمک به ثبت اختراع تا ۵۰ درصد هزینه هاست.

حسینی، برخی از حمایت های مربوط به تجاری سازی را استفاده از مشاوره بازاریابی و کمک هزینه خدمات بازاریابی و تبلیغات تا ۵۰ درصد هزینه ها به مدت سه سال و حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی تا ۷۰ درصد هزینه ها عنوان و خاطرنشان کرد: ارائه این خدمات و حمایت ها مشروط به ثبت شرکت و تایید شدن آن در کارگروه مربوطه استانی و ملی است.

به گفته وی اعضای کارگروه مذکور از پارک های علم و فناوری، مراکز رشد، بنیاد نخبگان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی هستند.

حسینی با بیان اینکه این حمایت ها از سال گذشته در شرکت شهرک های صنعتی با هدف جذب سرمایه گذار و تجاری سازی ایده های نوآورانه شکل گرفت، تصریح کرد: این کار هنوز در ابتدای راه قرار دارد و امید است امسال چند استارتاپ در استان اصفهان با زیر پوشش قرار گرفتن این حمایت ها در مرکز خدمات فناوری مستقر شوند.

وی با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی اصفهان از سال گذشته تا کنون ۲ رویداد استارتاپ را با موضوع های هوشمندسازی مصرف انرژی در صنعت سنگ و نوآوری در صنایع بسته بندی برگزار کرد، گفت: در این رویدادها ۱۶ ایده برتر شناسایی شدند که می توانند پس از ثبت شرکت حقوقی برای برخورداری از حمایت های مذکور اقدام کنند.

حسینی با اشاره به اینکه ایده های برتر به دفتر فن بازار منطقه‌ای اصفهان نیز معرفی می شوند، افزود: این دفتر نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی را شناسایی می‌کند و شرکت های دانش بنیان و استارتاپ هایی که می‌توانند این نیازها را برطرف کنند، معرفی خواهد کرد.

حدود ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اصفهان فعال است. 
اصفهان با ۱۲ هزار هکتار مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد. 

۳۰۱۱/۶۰۲۶/

برچسب‌ها:

نظر شما