شناسهٔ خبر: 34952056 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در هفته دولت؛

افتتاح ۳۳۰ پروژه ورزشی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان

معاون وزیر ورزش از افتتاح ۳۳۰ پروژه ورزشی در هفته دولت با اعتبار بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ جمشید تقی زاده معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان به مناسبت هفته دولت وضعیت ورزش ایران را با وجود تحریم‌ها در حال پیشرفت ارزیابی کرد و گفت: سیمای کنونی وزارت ورزش و جوانان تصویری پرتحرک، تحول خواه و پردستاورد در عرصه‌های داخلی و بین المللی است و تدوام آن براساس رویکرد سلطانی فر که ورزش برای همه از کودکی تا میانسالی است، با هدف ارتقا سلامتی و ایجاد نشاط اجتماعی دنبال خواهد شد.

وی از افتتاح ۳۳۰ پروژه ورزشی در سراسر کشور به مناسبت هفته دولت خبر داد و افزود: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد که در سال ۹۸ دستاورد مهمی برای دولت در سال ۹۸ قلمداد می‌شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان اهمیت دیدار‌های مردمی در وزارت ورزش و جوانان را مورد توجه قرار داد و گفت: سلطانی فر به دیدار‌های مردمی با جامعه ورزش تاکید زیادی دارد به همین علت با توجه به دیدار‌هایی که وزیر ورزش و جوانان سه شنبه با جوانان و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد دارد، این روز را به نام جوانان نامگذاری کردیم که مدیران کل استانی هم به طبع آن در این روز با جوانان نشست خواهند داشت.

وی با اشاره به تشکیل کمیته صیانت از حقوق مدیران، کارکنان، جامعه ورزش و رسانه‌های ورزشی افزود: طرح جانشین پروری و نخبه گزینی را برای کارشناسان دارای صلاحیت به منظور احراز پست‌های مدیریتی هم انجام دادیم و زمینه تعامل بیشتر مدیران استانی با مجمع نمایندگان استان‌ها در مجلس شورای اسلامی را نیز فراهم کرده ایم.

تقی زاده ابلاغ بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: این بیانیه نقشه راه کشور در دهه پنجم انقلاب اسلامی را با رویکرد جوان پروری ترسیم کرده است و وزارت ورزش و جوانان هم که افتخار دارد یکی از دستگاه‌های مورد خطاب در قالب بیانیه گام دوم محسوب می‌شود، مفاد این بیانیه را عملیاتی کرده و در سپردن کار به جوانان نیز پیشگام بودیم. در یکی از اقدامات اخیر، سه مدیرکل بین ۳۸ تا ۴۰ سال در استان‌ها منصوب شده اند و قفطعا با نگاه بلند سلطانی فر، تحقق مفاد این بیانیه ارزشمند با قدرت در این وزارتخانه استمرار خواهد داشت.

وی با اشاره به از سرگیری نشست‌هایی برای حل مسائل قانونی واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس افزود: به علت موانع قانونی که بوجود آمد، فرآیند واگذاری به تاخیر افتاد که در این باره و برای رفع مشکل حقوقی نشستی در هفته آینده در مجلس برگزار می‌شود که بسیار امیدوارم به جمع بندی خوبی در این زمینه برسیم. آنچه مسلم است عزم جدی وزیر ورزش و وزارت ورزش این است که با رفع موانع این واگذاری تا پایان سال محقق شود و به نظر می‌رسد در جلسه هفته آینده با کمیسیون اصل ۴۴ مجلس و دیگر مسئولان ذیربط اتفاقات و نتایج خوبی رخ دهد.

معاون وزیر ورزش و جوانان به روز کردن قوانین حقوقی در ورزش و خیرین ورزشیار اشاره کرد و گفت: نهایی کردن شرح وظایف و اختیارات از دیگر اقداماتی است که به دنبال تصویب آن در مجلس هستیم از طرفی درباره لایحه نهایی شدن خدمات کشوری در خصوص استخدام قهرمانان آسیایی و جهانی و المپیک از لایحه دولت از قلم افتاده بود که پیگیر هستیم دوباره به لایحه بازگردد.

وی افزایش بودجه ورزش کشور در دولت یازدهم و دوازدهم را به عنوان یکی از اتفاقات خوب نام برد و افزود: بودجه وزارت در سال ۹۳ حدود ۶۰۰ میلیارد بوده است که در سال ۹۸ به بیش از سه هزار میلیارد تومان افزایش یافته که این نشان دهنده دید مثبت در بین نمایندگان و تلاش دست اندرکاران ورزش کشور است. آنچه مسلم است رشد ۵ برابری بودجه و احکام بسیار خوبی که در مجلس برای ورزش تصویب شده رونق ورزش را در سراسر کشور به دنبال داشته است.

تقی زاده با بیان اینکه ۹ هزار و ۷۲۲ ملک ورزشی در کشور وجود دارد، گفت: بیش از ۷ هزار از این ملک‌ها دارای سند مالکیت نیستند و تلاش وزارت ورزش و جوانان این است که مالکیت‌ها را به آغوش وزارت ورزش و جوانان بازگرداند.

نظر شما