شناسهٔ خبر: 34952019 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس دادگستری استان کرمان:

شوراهای حل اختلاف در کاهش پرونده های ورودی محاکم موثر هستند

نمایندگی کرمان

رییس دادگستری استان کرمان با اشاره به رویکرد جدید قوه قضائیه در دوره آیت الله رییسی در ارجاع پرونده‌های ورودی به دادسراها به شوراهای حل اختلاف، گفت: این رویکرد در کاهش میزان پرونده‌های ورودی به دادگستری و محاکم موثر خواهد بود؛ بنابراین باید شوراهای حل اختلاف را فعال‌تر دیده و در راستای توسعه آن‌ها گام برداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، یدالله موحد عصر امروز سوم شهریورماه در دیدار با استاندار کرمان به مناسبت هفته دولت گفت: 315 شورای حل اختلاف با یک هزار و 500 عضو در استان هم اکنون مشغول به فعالیت هستند که انصافا موفقیت‌های ارزشمندی را در استان بدست آورده‌اند.

وی با اشاره به رویکرد جدید قوه قضائیه در دوره آیت الله رییسی در ارجاع پرونده‌های ورودی به دادسراها به شوراهای حل اختلاف، بیان کرد: این رویکرد در کاهش میزان پرونده‌های ورودی به دادگستری و محاکم موثر خواهد بود، بنابراین باید شوراهای حل اختلاف را فعال‌تر دیده و در راستای توسعه آنها گام برداریم.

رییس دادگستری استان کرمان ضمن قدردانی از همراهی دستگاه‌های اجرایی استان با دستگاه قضا، عنوان کرد: امیدواریم در سال‌جاری همکاری‌ها را تقویت کنیم و زمینه‌ای برای خدمات هرچه بهتر دولت و قوه قضائیه در یک فضای تعاملی، به مردم در استان کرمان فراهم شود.


وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دولت و با اشاره به کلنگ‌زنی مجتمع قضائی ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی صبح امروز یکشنبه سوم شهریورماه توسط استاندار کرمان تصریح کرد: امیدواریم با حمایت‌های استانداری کرمان و همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوطه در هفته دولت سال آینده شاهد افتتاح این مجتمع قضائی در شهر کرمان باشیم.

موحد ضمن تقدیر از استاندار کرمان برای ساماندهی وضعیت زندان شهرستان کهنوج بیان کرد: جمع قابل توجهی از زندانیان جرائم غیرعمد استان براساس پیگیری‌ها و مساعدت‌های انجام شده از زندان‌های استان کرمان آزاد شده‌اند که گام بسیار ارزشمندی در دستگاه قضاء در استان کرمان بوده است.

انتهای پیام

نظر شما